Alba: Afacere 100% românească, cu haine lucrate artizanal din lână și in, cu note contemporane

Trei femei din Alba Iulia şi-au pus pasiunea într-o afacere cu haine lucrate artizanal din lână şi in, care au mare trecere la vânzarea online. O parte dintre piesele vestimentare păstrează formele tradiționale, iar altele împrumută elemente din designul contemporan.

Magazinul Lin, deocamdată doar online, creat de trei femei care apreciază produsele tradiționale, s-a deschis acum un an și a plecat de la un mix de idei. Andreea, Ana și Lucia au dorit ca la buticul online să aibă haine din materiale naturale, simple, lucrate manual și, pe cât se poate, prin metode tradiționale.

„Așa am ajuns să ne gândim în primul rând la piese din in și lână. Linia vestimentară și câteva accesorii care să o completeze au fost cele cu care am pornit. Pe parcurs am adăugat și alte câteva produse care, credem noi, întregesc povestea Lin. Avem acum, pe lângă rochiile și bluzele din in și alături de șalurile mari din lână, prosoape țesute manual, săpunuri ce conțin numai ingrediente naturale, bijuterii din ceramica modelate și pictate manual, perne din lână împăslită după metoda tradițională și vopsită cu plante”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Andreea Trandafir, una dintre reprezentantele firmei.

Produsele se vând online, urmând ca din vară să se deschidă un pop-up store în Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia.

Hainele pornesc de la 100 de lei și ajung la 400 de lei, prețurile fiind ridicate având în vedere că pentru tricotarea unui produs se alocă în medie câte 20 de ore.

O rochie din in se vinde cu 320 de lei, un maiou cu 145 de lei, o fustă cu 235 de lei, iar o bluză cu 195 de lei. Totodată, un șal mare din lână merinos poate ajunge la 380 de lei, un pulover bufant la 360 de lei, iar o jachetă la 320 de lei.

Mai nou, magazinul online comercializează și produse din ceramică: seturi hand-made, platouri, farfurii, boluri sau căni, cu prețuri între 35 și 135 de lei.

Alte produse sunt coliere din ceramică, prosoape țesute manual sau săpunuri naturale hidratante.

„Produsele sunt toate realizate manual de persoane care îndrăgesc în primul rând materialul cu care lucrează. Nu ai cum să nu iubești să ții în mâini lâna românească cu al ei fir un pic mai aspru și totuși să tricotezi cu drag din ea! Cu atât mai mult cu cât realizarea unei jachete din lână, de exemplu, poate să îți ia și 20 de ore. Despre un șal cat o pătură sa nu mai vorbim!”, a mai spus Andreea Trandafir.

Echipa Lin susține că magazinul a fost creat din pasiunea pentru meșteșug și din dragoste pentru materialele naturale. Hainele sunt create în mici ateliere de croitorie de către oameni pasionați de munca lor, toate produsele fiind lucrate manual din materiale naturale. Unele păstrează formele tradiționale, iar altele împrumută elemente din designul contemporan.

„Nu ne-am propus neapărat să convingem despre frumusețea inului sau despre cât de bine este să porți lână. Dar acum, după un an, simțim că din ce în mai multă lume apreciază faptul că folosim doar materiale naturale în realizarea produselor Lin”, a mai spus Andreea Trandafir.

Clienții magazinului, atât din mediul urban cât și din mediul rural, apreciază în primul rând materialele naturale și designul simplu.

Pe viitor, Lin vizează lărgirea gamei de produse și prezența produselor lor magazinele din marile orașe.

Dragos Suciu, corspondenti@mediafax.ro

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.