Cine face turism viticol în România și de ce românii pot renunța la munte sau la mare pentru o cramă

Turismul viticol capătă notorietate în România și tot mai mulți tineri aleg să meargă în vizite la crame pentru degustări, dar și pentru relaxare, a declarat Alina Iancu, fondatoarea crameromania.ro, revino.ro, la conferința „Povestea brandurilor românești din vin”, organizată de Business Magazin. „Turismul viticol este o activitate neînțeleasă. Îmi zice lumea foarte des - dar cu banii ă?tia mă duc la mare sau la munte. De ce să merg la o cramă?”, spune Alina Iancu. „Aud foarte des - de ce costă atâta?”.

Tururile pe care le organizez eu constau în o zi de mers în care vizităm două-trei crame, degustăm 14-15 vinuri, avem parte de un prânz, iar transportul este asigurat. Costul este de 350 de pentru lei transport.

Este un sector nepromovat și neînteles. Consumatorii trebuie să realizeze de ce sunt aceste costuri și care sunt beneficiile, dar și că se pot relaxa și la crame, nu doar la munte sau la mare”, a declarat Iancu. „Pentru clienți este o experiență persoanală, ei vor să afle povestea cramei și a oamenilor din spatele cramei.

Nu ne limităm doar la vin, ci adăugăm povestea viei, strugurilor, procesului de vinificație. Majoritatea clienților fac eforturi să vină la cramă pentru că nu se mulțumesc cu ceea ce scrie pe eticheta sticlei.

Majoritatea cramelor sunt în zone rurale foarte frumoase și oferă o experiență liniștită pentru consumatori”, este de părere Zoe Ghiuri, manager Crama Rasova.

Beneficiile cramelor care organizează astfel de excursii, pe lângă faptul că vinul lor este cunoscut, constau în faptul că oamenii vin și degustă, apoi vor mai cumpăra în viitor, dar vor și povesti mai departe oamenilor care la rândul lor ar putea deveni clienți, a explicat Roxana Ana, marketing manager Crama Rotenberg.

De asemenea, există și o tendință ca firmele să-și ducă angajații la crame pentru teambuilding, astfel aceștia pot degusta vinuri direct din tancuri, iar toamna pot participa activ la culesul strugurilor, își pot face propriul vin, dar și desena propria etichetă.

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.