Keysfin: Piața produselor cosmetice a crescut în ultimii ani cu un miliard de lei

Piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut în ultimii ani, de la 4,2 miliardede lei în 2009 la 5,28 miliarde de lei în 2015, dar nu și-a atins potențialul maxim, indică datele financiare analizate de KeysFin - companie care oferă servicii de business information şi credit management.

„Analiza datelor financiare arată că, în ultimii 7 ani, firmele de cosmetice şi parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovadă că profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane de lei în 2009 la 258 de milioane de lei în 2015, cu un ascendent puternic în 2016”, menționează experţii KeysFin.

Potrivit reprezentanților Keysfin, piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este raportată la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aproximativ 40 de euro/an/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

Statistica arată că, pe segmentul importurilor de cosmetice, principalul jucător din România este Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, în 2015, o cifră de afaceri de 731,3 milioane de lei. Potrivit Ziarului Financiar, Interbrands Marketing & Distribution SRL distribuie produse ale unor companii precum Procter&Gamble, Kotanyi, Henkel, Nestlé Nutrition sau Love Plus.

Topul importatorilor după cifrele de afaceri realizate este completat de L'Oreal Romania SRL (283,7 milioane de lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 milioane de lei), Beiersdorf Romania SRL (215,5 milioane de lei), Sarantis Romania SA (204 milioane de lei) şi Johnson Wax SRL (171,5 milioane de lei).

La capitolul vânzări cu amănuntul, în magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmată de lanţul Sephora, cu o cifră de afaceri de 162,9 milioane de lei.

Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 milioane de lei), lanţul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 milioane de lei), Tordai Hair-Cosmetics (36 de milioane de lei) şi Top Line Europa (29,7 milioane de lei).

O statistică recentă arăta că, în prezent, cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Un segment aflat în creştere este cel al vânzărilor pe internet, care au avansat semnificativ în ultimii doi-trei ani.

„Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piaţă, urmate de produsele de machiaj şi abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit faţă de ţările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educaţia şi obiceiurile de consum ale mai multor generaţii. În România, să nu uităm că avem încă generaţii care au trăit în comunism şi pentru care produsele cosmetice occidentale au reprezentat o necunoscută”, afirmă analiştii.

Potrivit statisticilor, în sectorul produselor cosmetice şi de parfumerie activează în prezent în jur de 2.000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie. Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, precizează Keysfin.

KeysFin este o companie care oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector.

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.