Studiu: Piața de spectacole, concerte și logistică ar putea depăși 500 de milioane de lei, în 2017

Piaţa de spectacole, concerte şi logistică de eveniment din România creşte de la an la an, afacerile firmelor din domeniu ar putea depăşi nivelul de 500 de milioane de lei în 2017, Untold SRL fiind cea mai importantă companie din domeniu, în funcție de cifra de afaceri, potrivit KeysFin.

Numărul firmelor din domeniul de spectacole, concerte și logistică s-a dublat faţă de acum şapte ani, de la 1.090 în 2009 la 2.132 în 2016. Mai mult de jumătate activează în sectorul de activităţi de interpretare artistică (spectacole), urmate de cele care asigură suportul logistic, peste 800, conform unui studiu realizat de compania KeysFin, care oferă servicii de business information şi credit management mediului de afaceri. Afacerile din entertainment-ul românesc au înregistrat încasări de peste 472 de milioane de lei, în condiţiile în care în 2009 erau de aproape 214 milioane de lei.

Pe fondul optimizării afacerilor, profitul sectorului a depăşit nivelul de 88,5 milioane de lei în 2016, cifra fiind de aproape patru ori mai mare decât în 2009. Numărul angajaţilor care activează în piaţa de spectacole, concerte şi logistică de eveniment din România a crescut de la 1.631 în 2009 la 2.156 în 2016. Cea mai importantă companie din domeniul organizării de spectacole, concerte şi logistică de eveniment, în funcţie de cifra de afaceri, a devenit, în ultimii ani, Untold SRL din Cluj. Organizatorul festivalurilor Untold şi NeverSea a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 34,2 milioane de lei şi un profit de 3,47 milioane de lei, ajungând la o cotă de 6,6% din piaţa de entertainment.

Pe locul secund s-a clasat, anul trecut, East European Production SRL, cu afaceri de 22,8 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 4,4%. În topul jucătorilor din entertainment urmează Global Records SRL (afaceri de 15,3 mil. lei), Fives International SRL (12,4 mil. lei), Festival Tickets Management SRL (10,9 mil. lei), Sunfest SRL (8,3 mil. lei), Livada Advertising SRL (8,2 mil. lei), Bucharest Arena SA (6,9 mil. lei), Ha Ha Ha Production SRL (6 mil. lei) şi Phoenix Entertainment SRL (5,6 mil. lei). 

Primii 10 jucători din piaţă au înregistrat, împreună, cea mai mare parte a cifrei de afaceri, atât pe segmentul de organizări de spectacole, cât şi pe cel de logistică. Statistica arată că cele mai multe firme activează în Bucureşti (959) acolo unde există şi cele mai multe evenimente. Motivele ţin, în primul rând, de concentraţia populaţiei, de puterea de cumpărare şi de logistică, potrivit studiului.

Cluj, Constanţa, Sibiu, Timişoara şi Iaşi se află pe următoarele locuri în topul interesului investitorilor din acest domeniu. Potrivit datelor Billboard, cea mai importantă companie la nivel internaţional este Live Nation, care a înregistrat venituri de peste două miliarde de dolari anul trecut. Promoterul a organizat peste 2.700 de evenimente la care au participat 28 de milioane de spectatori.

Pe locul secund, în clasamentul Billboard, s-a situat AEG Live, cu încasări de peste 900 de milioane de dolari. Topul este completat de Ocesa-CIE, cu încasări de peste 200 de milioane de dolari anul trecut. O altă statistică, realizată de Pollstar, arată că artistul cu cele mai mari încasări din 2016 este Bruce Springsteen, cu 268 de milioane de dolari. În top urmează Beyonce cu 256 de milioane de dolari, Coldplay cu 241 milioane de dolari, Guns N’ Roses cu 188 de milioane de dolari și Adele cu 167,7 milioane de dolari.

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.