Daimler a livrat primele autocamioane electrice FUSO eCanter către companii de logistică

Companiile de logistică DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser sunt primii clienți din Europa ai FUSO eCanter, primul autocamion electric produs în serie, de către Daimler Trucks. Pe parcursul anilor următori, toate modelele de autocamioane și autobuze vor oferi o variantă electrică suplimentară, precizează un comunicat al producătorului auto.

Șoferii FUSO eCanter vor fi instruiți pentru a conduce vehiculul. Clienții intră în posesia vechiculelor printr-un contract de închiriere pe termen de 24 de luni, oferit de CharterWay, expertul companiei Daimler în închirieri și leasing pentru autovehicule comerciale. FUSO eCanter este acum integrat complet în linia de producție a versiunilor convenționale ale FUSO Canter. Producția a demarat în Tramagal, Portugalia, în luna iulie a acestui an, toate piesele eCanter pentru piețele din Europa și din SUA fiind produse la această uzină.

FUSO eCanter a fost lansat la New York, pe 14 septembrie 2017. În următorii ani, filiala Daimler Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) intenționează să livreze un număr total de 500 de autocamioane din această generație. Producția în serie la scară largă este planificată să înceapă în 2019. În SUA, FUSO eCarter este deja pregătit pentru a fi livrat către compania de logistică UPS, în timp ce în Japonia, lanțul de supermarketuri Seven-Eleven și compania Yamato Transport vor avea fiecare câte 25 de autovehicule eCanter în flotele lor. eCanter are o capacitate utila de încărcare de până la 4,5 tone.

Sistemul electric al autovehiculului conține șase baterii litiu-ion de înaltă tensiune, fiecare generând 420 V și 13,8 kWh. În locul unui motor diesel, un sistem de propulsie electrică cu un motor cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă pe puntea spate. Viteza maximă a eCanter este limitată la 80 de kilometri pe oră. Bateriile cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme asigură o autonomie de peste 100 kilometri, ce depășește distanța medie zilnică parcursă de un autocamion ușor angrenat în operațiuni logistice.