McDonald’s a vândut în România 61 de milioane de burgeri și 3 milioane de cafele, în 2016

McDonald’s a vândut în România 61 de milioane de burgeri și 3 milioane de cafele, cele 68 de restaurante din țară fiind vizitate de peste 70 de milioane de clienți, în 2016, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare a restaurantelor McDonald’s.

În 2016, în topul preferințelor românilor s-au clasat sandvișurile McPuișor, Hamburgerul, Big Mac-ul, cartofii prăjiți și Happy Meal-ul. Anul trecut s-au vândut 6,3 milioane de meniuri Happy Meal. În plus, 5% din vânzările de anul trecut s-au realizat în intervalul mic dejun, iar la McDrive au fost servite 8,2 milioane de mașini.

În luna aprilie, salariul minim de intrare în companie a crescut la 1.450 de lei, iar pentru trainingurile angajaților au fost investiți 232.000 de euro.

Tot anul trecut, două milioane de lei au fost investite în proiecte educaționale și de sănătate și 1,14 milioane de lei au fost investite în proiectele dezvoltate de Fundația pentru Copii Ronald McDonald.

Începând cu anul 2016, McDonald’s este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare a restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta. În România, McDonald’s are 68 de restaurante în 21 de oraşe. Până în prezent, compania a investit peste 800 de milioane de lei în România, are 4.350 de angajaţi şi primește zilnic peste 190.000 clienţi.

Cifra de afaceri în 2016 a Premier Capital a depășit 200 de milioane de euro. În 2016, grupul a înregistrat un profit operațional de 21,2 milioane de euro. După contabilizarea veniturilor din investiții și a cheltuielilor financiare, Premier Capital a înregistrat un profit înainte de taxe de 16,5 milioane de euro. Activele nete ale grupului pentru anul 2016 au ajuns la 41,6 milioane de euro. Tot anul trecut, Premier Capital plc a emis obligațiuni în valoare de 65 de milioane de euro listate la Bursa de Valori din Malta.

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro