ad-test-0
ad-test-2

Opt din zece manageri de resurse umane au probleme în găsirea forței de muncă potrivite

O treime dintre manageri admit că au nevoie de asistență în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăți din cauza schimbărilor dese în legislația muncii.

Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forței de muncă potrivite, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care companiile ales să externalizeze servicii, relevă un studiu realizat de GfK pentru TMF Group.

 

Un alt motiv sunt schimbările legislative frecvente, arată studiul “Tendințe de externalizare a serviciilor în companii multinaționale”, care și-a propus să identifice principalele tendințe de externalizare a serviciilor în România, Polonia și Ungaria, în rândul companiilor multinaționale cu operațiuni în cele trei țări.

 

Conform studiului, 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autoritățile române sau de către propria organizație. Este o creștere de 7% față de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeași provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfețe în comunicarea cu diferite autorități locale.

 

Solicitat de către TMF Group – furnizor global de servicii, cu operațiuni directe în peste 80 de țări - și realizat de către GfK, agenție dedicată de cercetare de piață, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari și a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii și comerț, de pe piața locală.

 

Atât managerii financiari, cât și cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obține adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu față de rezultatele din 2015), conformitate fiscală (peste 60%), precum și reducerea riscurilor de penalități pentru neconformitate cu reglementările de TVA și contribuții sociale (59%).

 

Mai mult, 63% dintre respondenții studiului au externalizat cel puțin o funcționalitate, iar 75% dintre companii au declarat că și-au crescut veniturile în 2016.

 

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea și raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparație cu 2015. Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi în rândul preferințelor de externalizare (28%), urmate de HR și salarizare (25%), cu 15 procente mai puțin decât în 2015.

 

În ceea ce privește beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniștii de HR, cât și cei financiari, apreciază că au câștigat mai mult timp pentru a se dedica activităților de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilității administrative.

 

Departamentul Economic, economic@mediafax.ro

ad-test-3