Piața de eCommerce ar putea atinge în 2017 valoarea de 2,4 mld. euro, față de 1,8 mld. în 2016

În România, piața de eCommerce va atinge în 2017 valoarea de 2,3 - 2,4 miliarde euro, față de 1,8 miliarde în 2016, în timp ce piața europeană va crește cu aproximativ 13%, până la pragul de 593 miliarde euro. Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce-ul european o au piețele din Europa de Est, cu o creștere anuală de aproximativ 21%.

Valoarea piaței globale de comerț electronic este estimată să ajungă până la finalului anului 2017 la 1.840 de miliarde de dolari. Țările unde se cumpără cel mai mult online sunt China, Statele Unite, Marea Britanie, Franța și Germania. eCommerce Foundation se așteaptă ca valoarea cumpărăturilor online să crească în Europa de la 523 miliarde în 2016 la 593 miliarde de euro în 2017.

Potrivit lui Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation și unul dintre cei mai importanți invitați în cadrul evenimentului GPeC din 14-15 noiembrie, 75% din tranzactiile online europene sunt realizate în țările din Europa Centrală și de Vest, primele poziții fiind ocupate de Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia. Aceeași tendință de creștere se resimte și în dinamica pieței locale.

Potrivit datelor companiei GPeC, care organizează evenmentul de eCommerce cu același nume, valoarea cumpărăturilor realizate de români în mediul online în 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare față de 2016. ”În România, estimăm că în anul 2017 piața de eCommerce va atinge valoarea de 2.3-2.4 miliarde euro, față de 1.8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub țări precum Marea Britanie, Germania sau Franța, unde valoarea produselor achiziționate online va depăși în 2017 suma de 157, 79 și respectiv 62 miliarde euro. La fel, țări precum Polonia sau Cehia sunt peste piața de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3.9 miliarde euro”, menționează Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.

În țările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coșului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro. ”Pentru anul în curs, observăm că valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut foarte ușor. Nu este însă rău, asta pentru că frecvența cumpărăturilor online a crescut. Românii au început să comande online mai des, ori de câte ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face să credem că piața locală este într-o etapă de dezvoltare și de continuă maturizare”, continuă Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.

Categoriile preferate de cumpărătorii online români sunt Electronice și Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole și accesorii pentru copii.

În România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depășit numărul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendința în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online.

Preferința pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot în lume, însă comparativ cu alte piețe din regiune, România are anumite caracteristici ce încurajează tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alături de apetitul românilor pentru cele mai noi tehnologii.