ad-test-0
ad-test-2

Raport Google: Utilizarea smartphone-urilor în România a crescut de peste patru ori în ultimii 4 ani

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Mai mult de jumătate (53%) din români foloseau un smartphone la finalul anului trecut, ceea ce înseamnă o creștere de peste patru ori în ultimii 4 ani față de finalul anului 2012, rata de adopție a smartphone-urilor în România fiind de doar 12%, potrivit unui raport comandat de Google.

La nivel global, adopția smartphone-urilor s-a dublat în 4 ani. În 2012, doar una din trei persoane din 40 de țări avea acces la un smartphone. Patru ani mai târziu, ponderea acestora a crescut la 70%.

Potrivit studiului, 91% din tinerii cu vârste sub 25 de ani utilizează smartphone-ul, față de 24% în urmă cu 4 ani. Pentru aceștia, smartphone-ul a început să înlocuiască și computerul; utilizarea computerului a scăzut de la 88% în 2012 la 79% în 2016.

Mai mult, smartphone-ul este sursa de informații pentru o mare parte din tinerii cu vârste sub 25 de ani. Astfel, 73% utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media.

La capitolul distracție, 75% din tineri vizionează clipuri video pe smartphone cel putin odată pe săptămână. Smartphone-ul este dispozitivul preferat al tinerilor și pentru activități cotidiene, precum: să asculte muzică (66%), să știe cât e ceasul (71%) sau să facă poze (65%). Jumătate din tineri își verifică e-mail-ul pe smartphone, menționează studiul citat.

La nivel global, aproximativ o treime dintre utilizatorii de smartphone accesează internetul mai des de pe smartphone decât pe computer. În România, 38% din utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% din utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.

În același timp, oamenii folosesc mai multe dispozitive decât în trecut. Întrebați în 2012 în legătură cu ce dispozitive utilizează - smartphone, tabletă sau computer -, 50% din români au răspuns că folosesc un singur dispozitiv, 10% două și doar 2% toate cele trei. La finalul lui 2016, cei mai mulți dintre români (31%) au spus că utilizează două dispozitive (unul singur - 25%, trei dispozitive - 15%).

Studiul a fost realizat în anii 2012 și 2016, de către Google și Kantar TNS, fiind susținut peste 625.000 de interviuri cu oameni din 40 de țări, printre care și România.

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro

ad-test-3