ad-test-0
ad-test-2

Studiu: Recrutarea în 2017 se adaptează contextului tehnologic

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Procesele clasice de recrutare sunt înlocuite cu cele sociale, punându-se accent pe mediul online, pe social media și pe interviurile informale, potrivit Smartree - o companie din România activă pe piața de externalizare a proceselor de resurse umane.

Potrivit datelor transmise de Smartree, procesele clasice de recrutare au devenit tot mai „sociale”, iar mediul online are o importanță crescută. De asemenea, formalitatea de la interviu a dispărut, fiind în acest fel adaptat tot procesul generației Millennials. CITESTE SI ARTICOLUL BUSINESS AGE: Facebook ca instrument de decizie in angajare

„Tinerii din generația Millennials, născuţi în perioada 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de către angajatori. Pentru aceștia salariul nu este cel mai important și, de departe, nici singurul aspect pe care îl iau în considerare în alegerea unui loc de muncă. De aceea, procesul de recrutare este diferit”, a afirmat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Potrivit aceleiași analize, „tinerii sunt acum ușor de găsit și de atras în mediul online, pe rețelele de socializare, unde își expun cunoștințele, dar și de unde își extrag toate informațiile despre un posibil angajator”.

În plus, la interviu, este important ca recrutorii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid și distanța față de domiciliu - lucruri considerate a fi foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials, precizează Smartree.

Totuși, sunt și specializări și meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic.

O altă tendință vizibilă pe piața muncii în ultima perioadă a fost recrutarea într-un mod foarte alert. Astfel, intrarea pe piața din România a unui număr mare de companii multinaționale, într-un timp relativ scurt, a generat un necesar suplimentar de personal. În același timp, termenele scurte în care acest necesar trebuie livrat a afectat și calitatea proceselor de recrutare.

Dacă în companiile în care există un departament de HR procesele de recrutare și de selecție sunt gestionate de către specialiștii în recrutare, decizia finală aparținând managerului sau coordonatorului direct al viitorului angajat, situația nu este la fel în cazul companiilor mici, unde managerul devine responsabil cu recrutarea.

Smartree a fost înființată în anul 2000 şi oferă o gamă completă de servicii de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu. Compania procesează 450.000 de angajați anual și are peste 150 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc.

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro

ad-test-3