ad-test-0
ad-test-2

Studiu: Românii cheltuiesc 43 de milioane de euro pe cadouri dulci în decembrie

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Vânzările de dulciuri se triplează în luna decembrie, perioada Crăciunului generând un consum de peste 7,4 milioane de kilograme de dulciuri în România, potrivit unui studiu realizat de producătorul polonez de biscuiți, napolitane și crackers Dr. Gerard.

Potrivit studiului realizat de Dr. Gerard, tendințele de consum arată că în ultima lună a anului vânzările de dulciuri în România se triplează, acest trend fiind puternic susținut și de lansarea produselor sezoniere.

Date de piață furnizate de Retail Zoom arată că luna decembrie a anului trecut a însemnat în retailul modern autohton vânzări de dulciuri de peste 43 de milioane de euro, respectiv 7,4 milioane de kilograme de produse, din care biscuiții au ocupat prima poziție în volum, cu o cotă de 24,3% și a doua poziție ca valoare, cu 16,4%. Napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare și 10,3% volum.

Cele mai mari creșteri, între 158% și 520% față de luna noiembrie, au fost înregistrate la praline, figurinele de ciocolată și produsele sezoniere.

„În România, cele mai căutate arome pentru sărbătorile de iarnă sunt cele de măr copt, alături de combinația măr și scorțișoară. Aroma de cuișoare și citrice este de asemenea printre favorite”, declară Otilia Stanciu, Country Manager la Dr. Gerard România.

Tendința scăderii gramajelor biscuiților și prăjiturelelor de la gramajele de tip „family” la cele de tip „on the go” se manifestă atât pe piețele europene cât și în țara noastră. În România, peste 40% din consumatori preferă o gustare dulce între mese, napolitanele și biscuiții fiind principalele alegeri. În categoria gustărilor de peste zi, cel mai popular este biscuitele-sandwich ambalat în pachete pentru consum individual (între 30 și 50 g/pachet).

În ceea ce privește preferința pentru un anume tip de biscuite, dintr-un total de peste 2,1 kilograme de biscuiți consumați într-un an de fiecare român - cantitate în creștere cu peste 70% față de acum 10 ani, dar încă mult sub media est-europeană de 3,5 kg/locuitor -, în România cei mai apreciați rămân biscuiții simpli și petit beurre (peste 40%), dar și biscuiții-sandwich (peste 46%).

Dr. Gerard anunță vânzări de peste patru milioane de euro și 2.000 de tone de produse vândute în România în 2016.

ad-test-3