Afaceri de succes – Robert de Niro si lantul de restaurante Nobu

Robert de Niro este coproprietar a doua francize care includ resturante ce s-au raspandit peste tot in lume. Luxosul lant de restaurante cu specific japonez Nobu, spre exemplu, are nu mai putin de 29 de locatii aflate in diferite zone - de la Los Angeles, pana la Hong Kong sau Cape Town. Valoarea restaurantului este estimata la 250 de milioane de dolari, cota actorului fiind de aproximativ 30%.

De Niro este de asemenea coproprietar al lantului de cafenele italiene Ago. Modelul de afacere dezvoltat in Los Angeles a fost duplicat ulterior in New York, Miami si Las Vegas.

***

Restaurantul Nobu din NY este emblematic pentru dezvoltarea bucatariei japoneze. Cofondator al imperiului de restaurante care sunt impanzite pe toate cele 5 continente este master suchi chef, Nobuyuki Matsuhisa. Alaturi de cele 2 figuri iconice parteneri ai acestui business de succes sunt Drew Nieporent si Meir Teper.  Primul restaurant isi serbeaza  in septembrie 2016 cea de-a 22 aniversare. In spatele acestei reusite a lui Nobuyuki Matsuhisa a fost un lung sir de esecuri – restaurante falimentare, conturi bancare golite si, in cele din urma, succes ametitor.

Cine este Nobu?

Nobu s-a nascut si a crescut in Japonia. La 18 ani a devenit bucatar intr-un restaurant din Tokyo si apoi a plecat spre Peru ca sa isi deschida propriul restaurant. Pentru ca nu avea la dispozitie ingrediente japoneze, s-a adaptat si s-a imprumutat din specificul local. Peste ani, tocmai aceasta capacitate si viziune de a da gust mancarii folosind ingrediente perse va atrage la mesele restaurantelor Nobu, fani din toata lumea. 

Dupa 3 ani in Peru, relatia cu partenerul sau s-a deteriorat si restaurantul a avut de suferit. Nobu s-a mutat apoi in Argentina, dar succesul nu a fost cel scontat. Intors acasa, a primit invitatia unui prieten de a mai incerca o data, in alt colt de lume sa deschida un restaurant. De data aceasta era Alaska. 

A facut un imprumut de 15.000 de dolari pentru a incepe afacerea si luand in calcul datoriile cu care a ramas din cauza restaurantelor din America de Sud, Nobu stia ca acest restaurant trebuia sa aiba succes. Cu multa munca, business-ul incepea sa capete contur. Dar intr-o noapte a primit un telefon. Restaurantul luase foc si toate eforturile de pana atunci s-au transformat intr-un morman de cenusa. 

Constructia unui brand

Sotia si cele doua fiice au fost nevoite sa se intoarca in Japonia, iar Nobu a acceptat un loc de munca intr-un restaurant modest din Los Angeles. In aceasta locatie si-a perfectionat stilul inconfundabil de a gati – sushi si preparate japoneze cu influenta peruana. Nobu avea sa isi deschida apoi in 1987 un restaurant propriu in Beverly Hills, cu ajutorul unui prieten bun care a investit 70.000 de dolari.Reputatia sa a crescut. Era si firesc gatea mancare japoneza cu influente peruane intr-un cartier cu oameni faimosi si bogati. 

Intr-o zi a intrat in restaurant Robert de Niro. “i-a placut mancarea mea si m-a invitat sa deschid un restaurant in New York. Nu am fost pregatit atunci. Peste un an am primit aceeasi oferta, dar am insistat ca trebuie sa imi perfectez stilul si sa conturez brandul pentru a putea sa imi acopar din datorii”, si-a amintit Nobu, intr-un interviu acordat unei publicatii din strainatate. 

La 4 ani de la prima oferta primita din partea actorului, afacerea lui Nobu incepea sa atraga cu adevarat atentia. Se bucura de publicitate si toata lumea dorea sa manance la Matsuhisa in Beverly Hills. Atunci De Niro a mai facut o incercare – poate e timpul sa vii la New York. De data aceasta, bucatarul a acceptat.

In 1994, Nobu si De Niro au deschis Nobu New York. Curand, a devenit un restaurant exclusivist. Lista de asteptare era atat de lunga, incat s-au vazut nevoiti sa deschida o alta locatie  in apropiere pe care numita sugestiv “Nobu Next Door”.

Impreuna cu parteneri ai lor, au deschis rand pe rand restaurante in toata lumea. Dintre orasele importante amintim:  Dubai, Cape Town, Manila, Mexico City, Budapesta, Moscova.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.