ad-test-0
ad-test-2

Celebrități și afacerile lor – de unde vin, de fapt, banii

În ultima vreme, pare că celebritățile se distanțează tot mai mult de cariera pe care au ales să o urmeze, în favoarea propriilor afaceri de suflet.

Chiar dacă sunt cunoscuți pentru piese de succes sau roluri premiate de pe micul sau marele ecran, multe dintre vedetele internaționale au strâns averi fabuloase din business-uri dezvoltate în timpul liber, și nu datorită celebrității.

Iată 3 dintre cele mai cunoscute celebrități ce și-au asumat complet rolul de business (wo)man:

1. Rihanna

Potrivit Forbes, Rihanna este cea mai bogată femeie din industria muzicii, însă nu datorită hit-urilor sale. În vârstă de 31 de ani, artista a strâns 22 milioane de dolari din muzica ei în 2016, însă cea mai mare parte a câștigurilor a venit din colecțiile de fashion și beauty care îi poartă numele.

Rihanna a fost directorul creativ al Puma și a colaborat cu producătorul francez de bunuri de lux LVMH pentru a lansa linia de make-up Fenty Beauty în 2017, alături de o casă de modă cu același nume, ale cărei colecții vor fi lansate în acest an.

Linia de beauty a Rihannei este estimată, astăzi, la 3 miliarde de dolari. Datorită business-urilor sale de succes, valoarea netă a Rihannei este de 600 milioane dolari, în 2019.

2. Ashton Kutcher

În 2013, Kutcher a câștigat 24 de milioane de dolari datorită rolului său în serialul "Doi bărbați și jumătate”, dar portofoliul său de investiții valorează semnificativ mai mult.

Portofoliul de investiții construit de Ashton Kutcher alături de managerul Guy Oseary a fost estimat la de 250 milioane de dolari în 2016, potrivit Forbes. Kutcher și Oseary au investit aproximativ 30 de milioane de dolari în companii precum Uber, Skype, Airbnb, Spotify, Pinterest, Shazam și Warby Parker.

Kutcher spune că investește în companii de tip start-up deoarece vrea să ajute "oameni geniali care încearcă să găsească soluții pentru probleme complexe".

3. Michael Jordan

Michael Jordan, în vârstă de 56 de ani, este cel mai bine plătit sportiv, însă nu datorită salariului său de la Chicago Bulls. În timpul carierei sale ca jucător profesionist de baschet, Jordan a câștigat 1,4 miliarde de dolari din sponsorizări. Debutul său în filmul "Space Jam", i-a adus, de asemenea, 250 de milioane de dolari, potrivit IMDB.

În 2010, Jordan își asumă rolul de business man și achiziționează o echipă din NBA, The Charlotte Hornets. Deși echipa e a 3-a cea mai puțin valoroasă din NBA, investiția îi aduce lui Jordan 1.05 miliarde de dolari în plus. În 2015, linia de încălțăminte Air Jordan, dezvoltată în colaborare cu Nike, l-a transformat pe Michael Jordan în miliardar, potrivit CNN Business.

About Author

ad-test-3