Gamerii români au investit peste un milion de euro în căşti audio speciale, anul trecut

Vânzarea de căști audio pentru gaming a înregistrat o rată anuală de creștere de aproape 50%, generată de noua tendinţă din industria de gaming potrivit căreia jucătorii interacţionează şi socializează în timpul sesiunilor de joc în reţea, se arată într-un comunicat al ABN Systems.

„Este o piaţă încă mică, din punct de vedere al valorii nete, de 1,1 milioane de euro la nivelul anului trecut, de exemplu, dar cu o rată de creştere de aproape 55% faţă de 2015, care a fost şi el un an de creştere cu două cifre. Este vorba de căşti dedicate jocurilor, pentru că încă mai sunt mulţi jucători care folosesc modele de căşti pentru muzică”, explică George Barbu, director comercial ABN Systems, distribuitor de accesorii telecom şi entertainment în România.

Per ansamblul pieţei de căşti audio, valoarea vânzărilor a depăşit 16 milioane de euro anul trecut, în creştere cu aproape 45% faţă de 2015, ceea ce evidențiază evoluţia vânzărilor de sisteme desktop şi laptop pentru jocuri, aşa cum au fost acestea raportate de principalii distribuitori.

„Anul trecut au crescut vânzările pe toate segmentele de produse destinate gamingului, deci şi pe segmentul de căşti audio de gaming, care a rupt o mică felie din vânzările de căşti audio obişnuite, cu fir, care au scăzut de fapt anul trecut cu 10%. Un alt motiv al scăderii vânzărilor de căşti audio standard îl constituie creşterea cu 22% a vânzărilor de căşti cu fir pentru telefon, pe fondul creşterii vânzărilor de telefoane inteligente de anul trecut”, detaliază George Barbu.

Pentru 2017, tendinţele pieţei indică o concentrare a cererii pe segmentul de preţ cuprins între 50 şi 100 de euro, respectiv un avans al categoriei de căşti de gaming wireless, pe fondul creşterii interesului pentru jocurile pe telefoane inteligente.

ABN Systems International este un furnizor de echipamente telecom, soluţii de comunicare mobilă și accesorii, cu venituri de 17,5 milioane de euro în 2016 (respectiv 9,6 milioane de euro în 2015 şi 8,5 milioane de euro în 2014).

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.