ad-test-0
ad-test-2

Alice Botnarenco: " Mediul business feminin s-a dezvoltat accelerat"

Alice Botnarenco este antreprenor si fondatoarea comunitatii Femei in Afaceri. Cu experienta de business si initiativa, in interviu Alice ne vorbeste despre calitatile necesare la inceput de drum, despre ce inseamna sa fii o Femeie de Afaceri si despre evenimentul pe care il organizeaza pe 17 octombrie la Bucuresti. Un interviu in exclusivitate marca BusinessAge.

Business Age: Ai incredere, curaj, optimism, cunosti piata, dar nu ai bani. Cum incepi totusi o afacere?
Alice Botnarenco: Dacă ai încredere, curaj și optimism, ai premisele începerii unei afaceri! Mulți nu au avut bani atunci când au început o afacere, însă au avut de partea lor ingredientele: idei, informații de specialitate, cunoștințe, familie, perseverență și convingerea că orice e posibil. Adaugăm la toate acestea, foarte multă muncă.Poți începe o afacere de acasă, cu sprijinul financiar al celor apropiați, fără să faci inițial achiziții de tipul: închirierea unui spațiu pentru birou sau cumpărarea unui mașini. Ulterior, după ce business-ul crește puțin, poți să faci aceste achiziții.
Totuși, în prezent, sunt multe oportunități, sunt programe de finanțare ale afacerilor, așteptăm să crească și o piață solidă de investitori și business angels.

B.A. : Care sunt calitatile pe care trebuie sa le aiba un tanar pentru a reusi sa isi dezvolte propriul business?
A. B.: Cred că tocmai am enunțat o bună parte dintre ele, dar completez! În primul rând, e necesar ca un tânăr să acumuleze multe informații din domeniul în care vrea să activeze. Apoi, să găsească o idee de business fiabilă, să facă un plan de afaceri, să studieze piața, concurența, să se informeze ce evenimente dedicate domeniului său de activitate există la nivel local și național, să urmărească business-uri similare la nivel internațional.
Recomandarea mea este să frecventeze evenimente de business networking, conferințe de specialitate, să își creeze o rețea de contacte și să își găsească un mentor. Experiența este foarte valoroasă, e timpul să începem să o recunoaștem și să avem deschiderea să beneficiem de ceea ce alții au trăit înaintea noastră.

B.A.: La ce renunta/ce castiga o femeie implicata activ in viata companiei pe care o conduce sau din care face parte?
A. B.
: Renunță doar la ceea ce vrea ea să renunțe, câștigă ceea ce și-a propus și urmărește să se realizeze. Bănuiesc că te referi la mult discutatul echilibru dintre viața profesională și cea personală. Acest echilibru este propriu fiecărei persoane în parte. Ceea ce mi se potrivește mie, e posibil să nu se armonizeze cu stilul tău profesional. Sigur că în viața unei companii în care lucrezi sau pe care o deții sunt cicluri de activitate și pot exista perioade cu un volum de muncă mai mare. Dacă, însă, ai obiective clare și procese care funcționează, n-ar trebui să simți că renunți la ceva. Și, în definitiv, renunți într-o parte, câștigi în alta, este legea compensației.

B.A.: Povesteste-mi despre Femei in Afaceri – detalii pe care nu le gasim la sectiunea Despre noi a site-ului. Cat de mare este comunitatea pe care ai inceput-o acum patru ani?
A.B.: Ceea ce nu spunem în secțiunea Despre noi este ca e o organizație construită de la zero, din resurse proprii. Mi-am dorit să creez o comunitate solidă a femeilor în afaceri din România și iată că, după 4 ani, am reușit!
Comunitatea are peste 2000 de membre în grupul de pe Linkedin, acolo unde a și început Femei în Afaceri, aproape 100 de membre pe prima platformă online din România dedicată mediului de business feminin și am început, din acest an, dezvoltarea unor comunități locale, deocamdată la Brașov și Cluj-Napoca.

B.A.: Ce fel de sprijin primesc femeile membre ale comunitatii?
A.B.: Persoanele care devin membre Femei în Afaceri au acces la ceea ce spuneam anterior, la prima platformă online dedicată mediului de business feminin din România. Ne preocupă dezvoltarea acestei platforme la nivel național, în așa fel încât dacă mâine vreau să ajung la Suceava și caut un hotel și o cafenea, să găsesc deja contacte printre membrele FIA. Membrele noastre au un set de benficii tangibile: locuri gratuite sau cu discount la evenimentele noastre și ale partenerilor, reduceri la produsele și serviciile partenerilor selecționați, posibilitatea de a trimite anunțuri în rețea, de a solicita recomandări, de a posta joburi. De asemenea, în orice situație de business ar avea nevoie de un sfat avizat, noi le intermediem accesul la persoana potrivită. Nu în ultimul rând, oferim pachete de publicitate foarte avantajoase în cadrul comunității: pe site-ul www.femei-in-afaceri.ro, în newsletterul nostru, la evenimente și pe rețele sociale.

B.A.: De ce ai simtit nevoia unei separari de gen? Sunt femeile mai vulnerabile, sau din contra mai puternice cand vine vorba de managerierea unui business?
A.B.:
Pentru că eu am activat ani buni în domeniul auto, unde aveam de-a face numai cu bărbați, am simțit nevoia în 2009, la începutul recesiunii, să mă consult cu alte femei care aveau business-uri, dar și cu cele care erau specialiste în domeniile lor de activitate. Așa a început Femei în Afaceri și separarea de gen! Această separare le-a făcut pe doamnele care vin la evenimentele noastre să fie foarte deschise, să se prezinte, să problematizeze, să creeze conexiuni mult mai ușor. Pur și simplu a funcționat foarte bine acea idee, dar acest lucru nu înseamnă că nu ne completăm cu bărbații în viețile noastre profesionale și personale! De altfel, pentru a echilibra puțin situația, am introdus pe site secțiunea Man on Board, în care prezentăm bărbați care obțin performanța în viața profesională, iar la conferința noastră de pe 17 octombrie 2013, din București, la Howard Johnson Hotel, avem participare mixtă și 5 bărbați în randul speakerilor.

B.A.: In final, te rog spune-le cititorilor nostri de ce ar trebui sa participe la Conferinta Internationala Femei in Afaceri?
A.B.:
Pentru că ne propunem să fie începutul unui suflu nou în piața conferințelor de business! Ne dorim să discutăm onest cu speakerii și audiența despre anumite teme, am ales pentru acest an: importanța educației și a investiilor de timp și bani de-a lungul carierei; cum vinde un brand personal corelat cu reputația companiei; extinderea businessului peste granițe; finanțarea afacerii: bancă, fond de investiții, business angels?

Am constatat că în ultimii ani, mediul de business feminin din Romania, dar și la nivel global, s-a dezvoltat accelerat. Femeile au devenit mult mai vizibile și active, au înființat firme, afaceri de familie, sau au devenit competitive în mediul corporate.

În acest context, ne-am dat seama că este momentul pentru o conferință Femei în Afaceri, după 4 ani de existență și peste 200 de evenimente de business networking. Avem 19 speakeri, 5 dintre ei din mediul internațional de business, un workshop susținut de Google Polonia și  așteptăm în jur de 200 de participanți, în proporție de 80% femei.

E limpede că mediul de business feminin din România se schimbă în bine, iar Femei în Afaceri susține acest lucru și dezvoltă proiecte care vor crește și vor consolida comunitatea noastră.

Vă invităm pe www.conferinte.femei-in-afaceri.ro și vă așteptăm la conferință!

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3