ad-test-0
ad-test-2

"Marketingul este simplu, dar ai nevoie de inovatie ca sa mergi mai departe"

Ana Gate a ales sa invete mai intai ce insemna jurnalismul si, mai apoi, a imbinat cunostintele de marketing cu cele de jurnalism. Acum ocupa pozitia de Marketing Manager pentru o companie care a ajutat-o sa se dezvolte si sa invete ce este profesionalismul.

BusinessAge: Ti-ai inceput cariera lucrand ca reporter si, mai apoi, ca asistent manager la compania la care acum detii functia de Marketing Manager. Cum a fost sa simti cresterea profesionala prin pasi marunti, dar siguri?

Ana Gate: Fiecare experienta, fiecare pas te ajuta sa te dezvolti si sa fii mai bun, atat in viata profesionala cat si personala. Experienta celor 11 ani de activitate se traduce prin increderea cu care preiei orice proiect nou, fara teama ca nu il poti duce la bun sfarsit.

B.A.: Ca fost om de presa, presupun ca ai reusit sa intretii relatii foarte bune, sau macar sanatoase, cu oamenii din presa de azi. Cum te-a ajutat experienta ca reporter in activitatea ta ca om de marketing?

Ana Gate: Inteleg nevoile oamenilor de presa, stiind din experienta mea care sunt problemele cu care se confrunta. Background-ul jurnalistic mi-a deschis prima usa catre marketing, ceea ce a fost unul dintre cele mai bune lucruri din viata mea profesionala. Pe parcursul activitatii mele de marketing, de multe ori m-am folosit de tehnica interviului ,de exemplu, pentru a putea afla cat mai multe informatii despre experientele clientilor La Fantana.

B.A.: Domeniu in care lucrezi este unul competitiv, care cere sa fii mereu la curent cu noutatile. Cum faci sa impaci rezolvarea taskurilor zilnice cu nevoia ta de pregatire continua?

Ana Gate: Sufletul de jurnalist sau poate varsta ( ha, ha) ma  fac sa iubesc diminetile in care am timp sa citesc ziarul in varianta tiparita, insa acestea sunt momente rare de relaxare. Acum beneficiem de rapoarte de monitorizare a presei si newslettere care sosesc la prima ora pe mail astfel incat inca de la prima ora a zilei sunt la curent cu noutatile. Pregatirea continua in domeniul de marketing o fac participand la diverse evenimente de profil, la traininguri interne de management pe care compania noastra le organizeaza si, nu in ultimul rand, citind multe carti de specialitate. Ultima carte, “Exeptionalii” de Malcolm Gladwell, mi-a deschis ochii cu privire la mostenirea culturala a fiecarei persoane.
B.A.: Pentru promovarea brandului La Fantana ai ales sa colaborezi cu agentii specializate pe diverse sectoare de activitate sau ii revine departamentului de marketing aceasta sarcina in intregime? Ce a influentat alegerea?

Ana Gate: Colaborez cu agentii specializate punctual, in functie de proiectul pe care il am in desfasurare. Fiecare domeniu are profesionisti care stiu sa  implementeze cu succes proiecte ale clientilor, de aceea este bine sa lasi in seama lor acele activitati in care nu ai o experienta. Alegerea furnizorilor este o activitate complexa ce necesita multa implicare si timp astfel incat sa ai siguranta ca lasi pe maini bune proiectele tale.

B.A.: Fiind Marketing Manager presupun ca trebuie sa porti discutii cu reprezentatii La Fantana din toata tara. Ce tip de cultura organizationala te reprezinta si te ajuta sa pastrezi o atmosfera de lucru placuta, dar eficienta?

Ana Gate: In La Fantana toti suntem ca intr-o mare familie. Comunicam atat pe mail, cat si telefonic cu cei ce se afla in filialele noastre din tara, iar tonul folosit este totdeauna colocvial si niciodata nu uitam sa spunem “ te rog” si “ multumesc pentru..”

B.A.: Daca ar fi sa incepi o afacere a ta, ce ai alege sa faci?

Ana Gate: Apreciez toti antreprenorii care au pornit o afacere pentru care se dedica, astfel incat aceasta sa fie stabila si profitabila. As porni un business despre ceee ce stiu eu sa fac, deci as alege consultanta de marketing.

B.A.: Saptamanile trecute am avut ocazia sa descoperim ca iti place sa calatoresti si ai ca tinta destinatii…diferite. De curand ai vizitat Tanzania. Identifica trei asemanari intre Tanzania si marketing.

Ana Gate: Calatoriile in divese colturi ale lumii sunt o pasiune a mea mai veche. Este mereu o experienta binevenita sa vezi cu ochii tai cat mai multe colturi . M-am intors de curand din Zanzibar, Tanzania  si iti pot spune ca una dintre asemanari este unicitatea, a doua este poate salbaticia, insa nu in ultimul rand savoarea. Zanzibar este insula mirodeniilor, de aceea poti gasi plantatii intregi de piper, lemongrass, cuisoare, cardamom etc.

B.A.: Continua propozitia “Marketingul este simplu, dar….”

Ana Gate: ai nevoie de inovatie ca sa mergi mai departe.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3