ad-test-0
ad-test-2

Stanciu, eMag: Clienții online nu pot fi păcăliți, reacțiile negative se răspândesc rapid în rețele

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Prețurile în comerțul online fluctuează intens și reducerile reprezintă devieri temporare de la prețul de bază, iar clienții sunt atenți la aceste evoluții, răspândesc rapid reacțiile negative și nu pot fi păcăliți, a declarat Iulian Stanciu, proprietarul eMag, într-un interviu pentru Gândul.

„Acum 20 de ani se tipărea o etichetă, se punea pe produs la raft şi stătea acolo timp de cinci luni. Acum, preţurile sunt mult mai dinamice şi se mişcă sus-jos în funcţie de foarte mulţi factori”, a spus Iulian Stanciu, întrebat dacă retailerii obișnuiesc să umfle prețurile înaintea campaniilor de reduceri, cum a fost Black Friday.

„Având în vedere transparenţa mare a preţurilor, concurenţa este mare. Vine unul şi pune un preţ cu 10%, dacă nu te duci şi tu la preţul respectiv, nu mai vinzi. Şi de aici, există o dinamică foarte mare a preţurilor. Acum, produsele acestea au un preţ de bază, care este preţul care câteodată e recomandat de producător, altădată este, pur şi simplu, preţul la care îţi calculezi că ar trebui vândut produsul respectiv, cum spun americanii, <<to worth>>, atât valorează produsul respectiv. Dacă valorează 100 de lei, acela este preţul lui de bază şi, din când în când, produsele se întorc la preţul lor de bază. Într-un an, cred că stau trei luni la preţul de bază, după care, mai e o promoţie de două săptămâni, după care se mai întoarce la preţul de bază...”, a explicat antreprenorul.

Iulian Stanciu a mai arătat: „Oamenii spun <<păi de ce l-ai mai crescut acolo, ca să-mi spui din nou că dai reducere?>>. De fapt, acela este preţul de bază. Şi noi ne-am dori să avem preţul mic tot timpul, doar că şi furnizorii noştri lucrează cu nişte bugete şi vin şi spun mai cumpără-mi 10.000 de bucăţi şi-ţi mai dau 10.000 de lei. Noi luăm cei 10.000 de lei şi facem o promoţie pe anumite produse, pentru a stimula vânzarea sau pentru a ne alinia la concurenţă internă, externă şi aşa mai departe. De aici, o fluctuaţie foarte mare a preţului şi oamenii spun <<a, l-am văzut eu că acum două luni era la un preţ cu doar 5% mai mult decât l-aţi pus în Black Friday>>. E posibil să fi fost aşa. Şi până la urmă oamenii cumpără şi nu mai sunt uşor păcăliţi de mesaje de genul <<cel mai mic, cel mai...>>. Având în vedere transparenţa asta mare, oamenii cumpără pentru că văd că e un preţ foarte bun. Eu nu cred că e cineva care cumpără pentru că, pur şi simplu, spune <<gata, ăsta este>>. Nu, se uită”.

Proprietarul eMag a mai declarat că și comercianții sunt atenți la comportamentul de cumpărare al clienților. „Chiar am măsurat. La un televizor, procesul de cumpărare durează undeva la 11 zile. Oamenii se duc, se uită în offline (n.r. – în magazinele clasice), se uită, intră la noi, caută pe Google site-ul producătorului, se duc în magazin, se mai uită, se mai intorc, mai discută cu familia, mai întreabă prietenii pe Facebook. E un proces de lungă durată. Nu cred că îi poţi păcăli. Nici nu e în ADN-ul nostru, să spunem, şi am risca făcând nişte jocuri din astea ieftine, mai ales că suntem în câmp deschis. Adică, în online feedback-ul negativ se răspândeşte foarte repede”, a spus Iulian Stanciu, pentru Gândul.

Dan Straut, dan.straut@mediafax.ro

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.
ad-test-3