Webminarul – sau cum atragi mai multe vanzari prin content marketing

Prin content marketing poți genera trafic de durata pe site-ul tău, fără să fie nevoie sa investesti prea mulți bani. Practic ce trebuie să faci este sa creezi continut de calitate pentru publicul caruia i te adresezi. Ok, dar cum convertesti acești vizitatori/cititori în clienți? Scrii în continuare – acest articol îți arata ce fel de content vinde după ce deja ai un numar mare de vizitatori atrași de informațiile valoroase pe care le găsesc la tine pe site. Unele sugestii se vor mula pe continutul pe care deja îl produci pentru a genera trafic, alte idei vor fi noi. Spor la creat!

Dacă un text sau continut video te ajuta să faci vanzari, nu înseamnă ca trebuie să fie comercial de la un capăt la celălalt. E bine sa satisfaca și alte nevoi ale comunicarii pentru a atrage, de pilda sa învețe, să fie educativ.

Un webminar gândit cum trebuie aduce vanzari. Privind pe câteva cifre, succesul unui webminar arata cam așa: la 77 de webminare s-au inscris peste 150.000 de persoane. Dintre acestea, jumătate au participat efectiv. Rata de conversie a fost de 22%! din numărul participantilor (Kissmetrics). Un alt business, Adobe a raportat o rata de conversie de 19%. Rata de conversie nu este atât de mare de la primul webminar, dar nici improbabila. 

Ca sa construiesti un webminar eficient, inscrie-te și ia notite de la profesionisti. Mai jos îți dam câteva idei despre ce sa urmărești exact!

Un webminar este practic o videoconferinta. Participantii se alătura la ora stabilită, iar trainerul face o prestatie live. Bineințeles, webminarul poate fi înregistrat și valorificat ca atare.

Scopul realizarii unui webminar este acela de a oferi training pentru participanti pe un anumit subiect. De regula, durata este undeva intre 40 de minute și 2 ore. Valoarea extraordinata a acestui tip de content marketing vine din faptul ca cea mai mare parte a audienței tale este atenta la ce comunici timp de mai bine de 40 de minute. Asta este extraordinar! Niciun alt instrument de marketing nu îți ofera asta.

Partea introductiva e foarte importanța pentru ca poți atrage participanti care nu fac parte din audienta ta obișnuită, așa ca trebuie sa te prezinți - De ce ar trebui sa te asculte pe tine în jur de o oră vorbind despre aceasta tema? 

Tot acum trebuie sa reamintesti care este tematica, după care treci direct la partea importanța a subiectului. 

Cele mai valoroase webminare sunt cele în care trainerul impartaseste din experiența personala.

La final, e timpul pentru a face o oferta – de obicei este vorba despre un beneficiu exclusiv care nu mai poate fi găsit altfel – pe site sau pe facebook, este special gandit pentru cei care au participat la webminar. Cu cât aceasta oferta are legătura mai mare cu subiectul webminarului, cu atât rata de conversie va fi mai buna.

Webminarul se încheie de regula cu o sesiune de întrebări. Poți face asta înainte sau după partea cu oferta. Tine de strategia ta. Poți avea chiar și 2 sesiuni de întrebări – una înainte și una după oferta.

Inspiratie!

About Author

Ioana Amăriuței Popa
Fost jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa si audio, Ioana Amariutei Popa este in prezent specialist in comunicare si isi imparte timpul intre pasiunile sale branding, social media si publicitate.