ad-test-0
ad-test-2

3 pași cheie pentru rezultate mai bune în online

Potrivit studiilor McKinsey, o companie americană de consultanță în management la nivel mondial, peste 83% dintre companii din întreaga lume utilizează cel puțin o platformă de social media, precum Facebook sau Instagram, Youtube sau bloguri dedicate.

În Europa, cifrele sunt puțin mai mici, arată Eurostat – doar 40% dintre companiile europene folosesc social media, în principal pentru a obține opinii și recenzii din partea clienților și pentru a putea comunica mai ușor cu aceștia.

Chiar dacă business-urile și-au dat seama că social media nu este doar o revoluție media a secolului, pentru generația Y și Millennials, ci o parte a unei revoluții sociale și culturale care necesită schimbarea practicilor comerciale în marketing, PR sau advertising, prea puține dintre acestea folosesc social media într-un mod eficient.

Pentru cei care urmăresc succesul online, Jim Macnamara, profesor de comunicare publică la University of Technology Sydney și visiting professor la London School of Economic and Political Science, are trei sfaturi cheie:

1. Focusează-te pe dialog și engagement, nu doar pe difuzarea de informații

Primul lucru pe care îl poți face pentru a profita de avantajele oferite de social media este să lași în urmă era comunicării de business, similară cu presa scrisă sau televiziunea. În online e vorba despre conversații, dialogare și colaborare între business-uri și clienții lor.

Toată lumea vrea engagement, însă oamenii nu sunt tocmai dispuși să interacționeze atunci când au în față mesaje unidirecționale, caracteristice publicității. Așadar, e important ca ceea ce comunici în online să fie suficient de interesant pentru publicul tău, încât să provoace discuții. Gândește bidirecțional!

2. Nu uita să asculți

Ok, am rezolvat cu engagement-ul și interacțiunea, însă cea mai importantă parte abia acum începe – companiile de orice tip trebuie să își asculte publicul. Un proiect numit „Organizational Listening Project” arată că infrastructura de comunicare a organizațiilor este, în mare parte, bazată pe „arhitectura vorbirii”, și nu pe cea a ascultării. Găsirea unui echilibru între cele două are numeroase avantaje când vine vorba de creșterea încrederii consumatorului, loializarea lui sau îmbunătățirea reputației brandului.

3. Mediază, nu controla

Implicarea în conversațiile din social media nu implică expunerea business-ului la riscuri nejustificate. Când vine vorba de produse și servicii, e clar că recenziile slabe și criticile aduse în mod public ori comentariile negative pot crea daune serioase în ceea ce privește reputația companiei.

Chiar și în acest context, e greșit să încerci să controlezi informațiile din mediul online, indiferent de modul prin care alegi să o faci. Nu folosi blocarea unor surse ca soluție pentru opiniile negative.

Sursa articol: www.europeanbusinessreview.com.

About Author

ad-test-3