Campania de teasing

Teasing Campaign”, dupa cum ii spune si numele, are rolul de a “tachina” cumparatorul sau, in cazul acesta, jurnalistul, de a aduce in discutie un subiect si de a atrage atentia asupra sa. De obicei, se foloseste inainte de lansarea unui nou produs/ serviciu/ companie sau inainte de un eveniment.

Campania de teasing poate fi foarte complexa si creativa, in functie de resursele alocate (poate implica toate mijloacele media: presa scrisa, audio-video, Outdoor, Internet si social media, fiind o parte a strategiei integrate de comunicare) sau poate avea o forma foarte simpla, fiind integrata in campania de PR.

Indiferent cat este de simpla, orice campanie de teasing are doua parti: teaser-ul si revealing-ul.

Teaser-ul trebuie sa fie creativ si sa aiba legatura cu produsele/ serviciile/ compania ce vor fi promovate ulterior prin campania ce va urma. Rolul teasing-ului este de a intriga, de a starni curiozitatea, de a genera discutii in randul “publicurilor” tinta si intrebari referitoare la subiectul campaniei.

Ca parte a campaniei de PR, teasing-ul consta in trimiterea unui mesaj creativ (care poate fi insotit de un obiect interesant pentru publicul-tinta), care are o mica legatura cu produsul/ serviciul/ compania ce vor fi lansate ulterior. Alteori se folosesc comunicate de presa cu subiect nedefinit clar sau invitatii la evenimente, fara dezvaluirea "motivului" organizarii lor.
O campanie de teasing poate fi realizata inclusiv cu mijloace modeste. Spre exemplu: lipirea unor mici autocolante cu mesaje intrigatoare in locuri publice, usor accesibile publicului vizat - este un teasing care a fost folosit cu succes pentru lansarea Barului Dead Horse, din Rosiorii de Vede.
Revealing-ul trebuie sa ofere raspunsuri la intrebarile suscitate de teasing. Este foarte important sa fie la nivelul asteptarilor suscitate de teasing, pentru a nu crea dezamagire. Intre teasing si reaveling trebuie sa existe o distanta de 1 - 3 saptamani. O distanta prea mica nu lasa timpul necesar jurnalistului/ clientului de a asimila mesajul din teasing, iar o distanta prea mare determina uitarea mesajului initial si nimeni nu va mai fi interesat de reveling.

De-ale lui „Stan Patitu’”
1.    Este important ca o campanie de teasing sa fie creativa, insa fara a exagera si fara a se indeparta foarte mult de subiect!

2.    Este bine sa se evite mesajele mult prea subtile, prea greu de descifrat si care au o legatura extrem de subtire sau aproape inexistenta cu produsul/ serviciul lansat. Un teasing prea greu de inteles poate determina efecte contrare celor asteptate.

3.    Evita coletele care contin obiecte periculoase sau care pot pata/ strica ceva pe biroul jurnalistului. Vor avea efect contrar celui scontat, iar rezultatul campaniei poate fi cel de enervare a destinatarului.

4.    Pentru ca o campanie de teasing sa aiba succes, destinatarii teasing-ului si ai reavealing-ului sa fie aceiasi.

5.    Campania de teasing din cadrul unei campanii de PR poate fi realizata atat pe e-mail, cat si prin curierat, in functie de costuri (de obicei, campania prin posta/ curierat are o rata de succes mai mare decat campania pe e-mail).

About Author

Larisa Toader este Managing Director al companiei Russenart Communications. Are o experienta de 10 ani in comunicare si relaţii publice, din care 7 ani in agentii de PR romanesti si multinationale, ocupand in ultimii 3 ani diverse pozitii manageriale. Datorita activitatii desfasurate in mai multe companii a dobandit o cunoastere aprofundata a diferitelor stiluri de lucru si instrumente folosite atat pe piata romaneasca de relatii publice, cat si pe cea internationala. A lucrat atat in agentii multinationale (Ogilvy, Leo Burnett – prin Starlink, Civitas Global Ketchum), cat si in agentii de comunicare romanesti (Prais Corporate Communications), sau in institutii de stat (Facultatea de Comunicare si Relaţii Publice din cadrul SNSPA).