Reclamele Super Bowl costă 5 milioane de dolari și sunt urmărite de peste 100 de milioane de oameni

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - Agențiile de publicitate plătesc un preț-record de cinci milioane de dolari pentru a difuza o reclamă la Super Bowl, în contextul în care peste o sută de milioane de oameni urmăresc meciurile din Super Bowl și aproape la fel de mulți urmăresc reclamele, scrie publicația Forbes.

Cele mai recente ediții Super Bowl au fost urmărite de 110-115 milioane de oameni, în acest an. Pentru cinci milioane de dolari, prețul unei reclame de 30 de secunde variază între patru-cinci cenți pe spectator.

În mod obișnuit, reclamele în rețeaua națională în timpul unui emisiuni populare ar putea costa între 200.000 și 500.000 de dolari pentru un spot de 30 de secunde care ar ajunge la două-șapte milioane de privitori. Acest lucru înseamnă între opt și zece cenți per privitor. Reclamele video pe internet pot costa în jur de 25 de dolari pentru 1.000 de accesări, ceea ce este echivalent cu 2,5 cenți pentru fiecare privitor, deși agenția de publicitate nu este sigură câtă atenție va primi videoclipul, precizează Forbes.

Mai mult, reclamele de la Super Bowl sunt privite de mult mai mulți oameni în afara celor 30 de secunde cât sunt difuzate.

Potrivit Forbes, în prezent, majoritatea companiilor care cumpără timp de emisie în cadrul Super Bowl pun la cale o campanie media digitală care atrage milioane de privitori. De exemplu, un videoclip publicat în 2016 pe Youtube cu titlul „Top 10 cele mai bune reclame Super Bowl 50”, a strâns peste 7,5 milioane de vizualizări.

De asemenea, reclamele Super Bowl generează foarte multe discuții în urma difuzării. Astfel că o reclamă de succes generează profituri mai mari față de cele inițiale.

În prezent, companiile cheltuiesc mai mult pentru a produce o reclamă pentru Super Bowl decât pentru o reclamă obișnuită de televiziune. Pentru o reclamă obișnuită, costurile de producție sunt aproape egale cu costul de emisie.

Super Bowl-ul, în football-ul american profesionist, este meciul pentru campionat al Ligii Naționale de Football (National Football League - NFL).

Anca Olteanu, anca.olteanu@mediafax.ro

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.