ad-test-0
ad-test-2

Un milion de euro pentru startup-uri tech din partea acceleratorului de afaceri Spherik

Acceleratorul de afaceri Spherik Cluj-Napoca lansează un program pentru dezvoltarea startup-uri tech cu impact la nivel global, în valoare de un million de euro, proiectele urmând să fie depuse până la 1 mai, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat al Spherik transmis, marţi, startup-urile selectate vor putea accesa gratuit toate beneficiile programului, de la mentorat la spații de lucru și consultanță în dezvoltarea business-ului.

“Spherik lansează noul program de accelerare pentru cei care vor să dezvolte startup-uri tech cu impact la nivel global. Ajuns la a patra ediție, programul de accelerare al Spherik duce mai departe performanțele din anii trecuți cu o echipă operațională nouă, 1 milion de euro pentru startup-urile care au în plan dezvoltarea globală la finalul programului și o structură de accelerare flexibilă. Startup-urile selectate vor putea accesa gratuit toate beneficiile programului, de la mentorat la spații de lucru și consultanță în dezvoltarea business-ului. Startup-urile interesante pot aplica la program până în 1 mai”, se arată în comunicat.

Managerul de investiții al Spherik, Dan Sturza, arată, în comunicat, că Spherik Accelerator a evoluat odată cu piața si poate să ofere un pachet complet de beneficii bazat pe nevoile echipelor selectate.

“Vorbim aici atât de mentorat și de asistență în dezvoltarea de produse tech, cât și de acces în piață și scalare internațională. Banii pot fi, dacă vin la momentul potrivit, catalizatorul care propulsează un startup pe o traiectorie de creștere. 1 milion de euro pregătiți de investitorii noștri anul acesta au exact acest rol”, a spus Sturza.

Preşedintele Spherik, Nina Moldovan, susţine, la rândul său, că ”noul program pune mai mult accentul pe testarea în piață a proiectelor”.

“Miza noastră este dezvoltarea accelerată și solidă a unor startup-uri tehnologice, care la finalul programului să fie pregătite pentru primi o investiție semnificativă pentru dezvoltare”, a menţionat Moldovan.

Programul începe în luna mai, cu etapa preliminară de validare a ideilor și definire a produselor, urmând să fie acceptate maximum 15 startup-uri/proiecte. A două etapă se va încheia în septembrie, cu prezentări în fața unor investitori asociați programului.

Spherik Accelerator este fondat de Liberty Technology Park Cluj, Banca Transilvania, Universitatea ”Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Fiind o organizație non-profit, Spherik nu ia din acțiunile fondatorilor, ci facilitează accesul la investiții pentru 3,14% din suma primită de startup-uri în primul an. Procentul primit de la startup-uri este reinvestit în programe și contribuie la creșterea ecosistemului de profil din România. Echipa de mentori din cadrul Spherik numără peste 30 de persoane, incluzând investitori, oameni de afaceri și specialiști în tehnologie. Programului de accelerare i s-au alăturat și companii internaționale, ca parteneri, prin serviciile pe care le pun la dispoziția startup-urilor accelerate, cum ar fi KPMG, Google, Microsoft și GTS Telecom.

Printre startup-urile din portofoliul Spherik se numără Planable (câștigătorul Startup Avalanche de la Techsylvania 2016), Printivate (start-up local achiziționat în toamna 2016 de 3DHubs), Primul Medic (platformă care permite accesul la sfaturi medicale) și Approd (aplicație de reducere a birocrației la înființarea de societăți comerciale).

Vasile Măgrădean, corespondenti@mediafax.ro

About Author

Mediafax
Mediafax este prima agenţie de presă independentă din România, care, din 1995, deţine poziţia de lider pe piaţa românească în furnizarea de fluxuri de ştiri şi informaţii în timp real. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România care şi-a exportat modelul de business. Pe piaţa din Cehia, Mediafax, o companie media lansată în iunie 2008, funcţionează ca singura agenţie de presă privată care transmite în timp real informaţii din toate domeniile. Serviciile de ştiri şi imagini sunt disponibile prin intermediul site-urilor www.mediafaxbiz.cz, respectiv www.mediafaxfoto.cz. De-a lungul timpului, Mediafax a căpătat statutul de pionier pe piaţa media românească, stabilind standarde de profesionalism în jurnalism şi lansând în premieră produse şi servicii multimedia, care oferă beneficiarilor conexiunea în timp real cu informaţia specializată de care au nevoie, precum şi o viziune de ansamblu asupra evenimentelor zilei.
ad-test-3