ad-test-0
ad-test-2

Ce priorități ar trebui să aibă ministrul Turismului, în opinia liderilor din mediul de afaceri

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - O strategie de promovare a României, deblocarea voucherelor de vacanță și aplicarea impozitului forfetar sunt câteva din prioritățile pe care noul ministru al Turismului ar trebui să le aibă în vedere, conform reprezentanților hotelierilor și agențiilor de turism.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) consideră că noul ministru, Mircea Titus Dobre, are patru priorități la început de mandat. În primul rând, este vorba despre conceperea unei strategii de promovare, pentru a pune România pe harta turistică internaţională. De asemenea, este nevoie şi de definirea corectă a ceea ce înseamnă o staţiune turistică de interes naţional, astfel încât acestea să nu mai fie lăsate să se transforme în cartiere de blocuri. Din toate punctele de vedere, urbanistic şi administrativ, staţiunile ar trebui să aibă o linie pe care să o urmeze. În al treilea rând, este necesară găsirea unei formule corecte privind forţa de muncă. Turismul românesc are nevoie de o soluţie prin care angajaţii să poată fi ţinuţi în ţară printr-o serie de avantaje salariale.

„Pe de altă parte, dacă se fac rectificări bugetare şi creşte salariul minim, bine ar fi ca să se acorde mai multă importanţă voucherelor de vacanţă. Acum acestea se acordă mai mult angajaţilor din mediul privat, nu şi bugetarilor”, a precizat, pentru MEDIAFAX, Dragoș Răducan, prim-vice preşedintele executiv al FPTR.

De asemenea, Răducan spune că mediul de afaceri din turism aşteaptă ca noul Guvern să termine normele de aplicare a impozitului forfetar în turism, care este în discuţie de trei luni de zile.

Și reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) își doresc o promovare a României pe plan international.

„De la noul Guvern aşteptăm să pună în aplicare ceea ce este scris în Programul de guvernare pentru turism, respectiv alocarea celor 280 de milioane de lei pentru promovare, pe patru ani, astfel încât România să fie vizibilă pe plan internațional”, a declarat pentru MEDIAFAX Alin Burcea, președintele ANAT.

Acesta este de părere că ar trebui înființat un Department de Imagine a României la nivelul Guvernului: „Eu, personal, mi-aş dori să existe un Department de Imagine a României la nivelul Guvernului, fiindcă este extrem de important ca lucrurile bune care se întâmplă în România să fie cunoscute şi de oamenii de afaceri de peste hotare. De aceea ar fi util un Department de Imagine al României, din care să facă parte şi România turistică”, a spus Alin Burcea.

Mona Scarisoreanu, mona.scarisoreanu@mediafax.ro

ad-test-3