ad-test-0
ad-test-2

Spațiul Privat Virtual a fost extins de ANAF pentru toți contribuabilii, persoane fizice și juridice

BUCUREȘTI (MEDIAFAX) - ANAF extinde serviciul SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL pentru toți contribuabilii. Pe lângã persoanele fizice, și persoanele juridice și entitãțile fãrã personalitate juridicã pot opta sã primeascã, prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, acte administrative fiscale emise în formã electronicã.

Agenția Naționalã de Administrare Fiscală (ANAF) extinde serviciul SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toți contribuabilii. Astfel, pe lângã persoanele fizice, și contribuabilii persoane juridice și entitãți fãrã personalitate juridicã pot opta sã primeascã, prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, acte administrative fiscale emise în formã electronicã de organul fiscal central, precum și alte documente, dacã acceseazã serviciul SPAȚIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV).

La rândul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declarațiile fiscale, contractele de cedare a folosinței bunurilor, precum și diverse cereri sau sesizãri.

Prin SPV se pot comunica urmãtoarele categorii de documente:

● automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligații de platã accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, etc.), actele de executare (somații) și alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificãri, înștiințãri, aviz de inspecție fiscalã etc;

● documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscalã, adeverința de venit, certificatul de cazier fiscal și altele asemenea;

● informații cu privire la obligațiile de platã ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entitãți fãrã personalitate juridicã;

● declarațiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informații sau documente în legãturã cu situația fiscalã personalã (cerere de informații despre contribuțiile de asigurãri sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiențã, sesizãri, petiții, reclamații, solicitãri de informații publice etc);

● "Buletinul informativ" , care conține informații publice atât cu caracter fiscal, cât și nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunțuri de valorificare a bunurilor, anunțuri de achiziții de bunuri și servicii, etc.).

Serviciile de comunicare electronicã oferite prin SPV sunt gratuite și disponibile 24 de ore din 24.

Pentru înrolarea în SPV, persoanele juridice, entitãțile fãrã personalitate juridicã, împuterniciții persoanelor fizice, precum și persoanele fizice care desfãșoarã activitãți economice în mod independent sau exercitã profesii libere care în relația cu organul fiscal se identificã prin codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare completeazã un formular electronic și se identificã electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.

În același scop, celelalte persoane fizice trebuie sã completeze online un formular într-o paginã web securizatã (https) si, din motive de securitate și protecție a datelor personale, sã își certifice identitatea prin indicarea unei informații fiscale cunoscute numai de ANAF și persoana respectivã, așa cum este cerutã de aplicația informaticã, respectiv numãrul de înregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele sãu.

În cazul în care contribuabilul nu este în posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesarã deplasarea la ghișeul oricãrui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.

Mona Scarisoreanu, mona.scarisoreanu@mediafax.ro

ad-test-3