ad-test-0
ad-test-2

"In acest domeniu ai nevoie de pumni de otel in manusi de catifea"

Elena Grecu este avocat si consilier in proprietate intelectuala. Si-a ales aceasta specializare din pasiune si pasiunea a ajutat-o sa lucreze cu succes si sa aiba propria agentie de proprietate intelectuala.

A urmarit indeaproape evolutia gradului de receptivitate al romanilor in acest domeniu si a decis sa scrie doua carti care vin in ajutorul pietei romanesti.

BusinessAge: Ce anume v-a determinat sa va specializati pe dreptul proprietatii intelectuale?

Elena Grecu: Cred ca a fost sansa mea ca unul dintre primele dosare de instanta pe care le-am avut sa aiba ca obiect anularea inregistrarii unei marci si atunci a trebuit sa citesc foarte mult despre marci, a inceput sa-mi placa si asa a inceput specializarea.

BusinessAge: Care este gradul de receptivitate al romanilor in ceea ce priveste importanta inregistrarii marcii?

E.G.: Din fericire creste. Daca pana acum cativa ani romanii spuneau “am o societate prea mica” sau “am o societate prea mare ca cineva sa se atinga de marca mea” acum si-au dat seama ca nu trebuie sa glumeasca cu asa ceva – au fost prea multe cazuri in presa, multi au auzit de cazuri ale prietenilor, colegilor, concurentilor si au inteles ca toata lumea este expusa riscului de a li se “fura” marca daca aceasta nu este inregistrata si daca nu se monitorizeaza atent ce marci sunt depuse la inregistrare.

BusinessAge: Lucrati intr-un domeniu care este mereu updatat. Cum reusiti sa ramaneti in top si sa va diferentiati de concurenta?

E.G.:  Faptul ca imi place ceea ce fac, ca am o echipa pe care ma pot baza si…..multa creativitate.

BusinessAge: Stim ca lucrati la o noua carte, la “Concurenta neloiala – repere din pratica”. De ce ati ales tocmai aceasta tema pentru aceasta noua carte?

E.G.: Concurenta neloiala este o parte a proprietatii intelectuale de care desi toti comerciantii se lovesc la un moment dat, prea putini stiu ce trebuie sa faca in acest caz asa ca m-am gandit sa scriu o carte usor de citit si usor de inteles de reprezentantii societatilor comerciale din Romania pentru a le veni in ajutor cu spete concrete si sfaturi la obiect.

BusinessAge: Care sunt cele mai intalnite cazuri de concurenta neloiala in Romania?

E.G.: Deturnarea clientelei, actele parazitare, folosirea fara drept a unei firme, invenţii, mărci, indicaţii geografice, a unei embleme sau a unui ambalaj de natură să producă confuzie cu cele folosite legitim de alt comerciant.

BusinessAge: Aveti in subordinea dumneavoastra, in cadrul cabinetului de avocatura pe care il conduceti, avocati colaboratori. Ce tip de cultura organizationala abordati avand in vedere ca aceasta meserie formeaza oameni cu caractere puternice?

E.G.: Imi incurajez avocatii sa fie puternici, sa evite “nu se poate” dar cu toate acestea sa lucreze in echipa.

BusinessAge: Care este, in viziunea dumneavoastra, portretul managerului perfect in domeniul in care activati?

E.G.: Pumn de otel in manusa de catifea.

BusinessAge: Peste 20 de ani, ce v-ar placea sa spuna angajatii si clientii despre dumneavoastra?

E.G.: As vrea sa primesc acelasi feedback pozitiv atat de la angajati cat si de la clienti. As vrea ca angajatii sa ii pot pastra sinceri (sa imi comunice toate nemultumirile si propunerile lor de imbunatatire a activitatii) iar clientii sa ne considere in continuare acea echipa profesionista si creativa care nu-si pierde entuziasmul pe masura ce anii trec, ci doar castiga experienta.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3