ad-test-0
ad-test-2

"Iti permiti sa nu-ti permiti?"

Alina Ana Alecu a ales sa devina antreprenor intr-o perioada in care, cel putin in Romania, oamenii aleg pozitia angajatului. Mai mult decat atat, are un business cu portelanuri pictate manual si, la o prima vedere, unii oameni de afaceri cu experienta i-ar putea spune ca nu va rezista pe piata.

Experienta de angajat in comert international a Alinei a ajutat-o sa calculeze foarte bine fiecare pas antreprenorial si sa isi faca planuri pentru 2012 cu entuziasm.

BusinessAge: De curand ai inceput o afacere de nisa, ba chiar as spune ca la o prima vedere e o afacere care necesita o atentie speciala asupra publicului. De ce tocmai portelanuri fine pictate manual?

Alina Alecu: Deoarece resimt personal nevoia de a ma inconjura de obiecte utile dar frumoase, cu designuri sofisticate, la moda, si, mai presus de toate accesibile, fara insa a fi banale. Desigur, exista portelanuri de mare rasunet dar acestea iti impun cumva o bariera mentala prin cost si renume. Pe scurt, nu le scoti din vitrina decat ocazional si atunci cu inima cat un purice.

Asadar, eu am vrut ceva frumos, deosebit, util si mai presus de toate: prietenos! Dupa o cariera indelungata ca femeie intr-o lume a barbatilor, am considerat ca a venit vremea sa-mi satisfac si latura feminina iar gratia portelanului s-a potrivit de minune cu obiectul unui nou business.

B.A: Pasiunea ta pentru aceste obiecte te-a indrumat sa devii antreprenor si chiar sa fii prima femeie de afaceri care deschide un astfel de boutique online. Ce te-a determinat sa ramai doar in mediul online?  

A.A.: Viitorul se gaseste online; o companie nu exista daca nu se gaseste in mediul virtual. Mari afaceri cu haine, pantofi, electronice au deschis acest drum si au un succes fenomenal. Ganditi-va, ce poate fi mai simplu decat sa stai la birou si sa comanzi cu ajutorul unui buton un obiect (sau mai multe) care sa-ti fie livrat unde vrei tu, in deplina siguranta? Desigur, in tara noastra e inca o provocare dar sunt increzatoare ca lucrurile se vor schimba foarte curand.

B.A.: Stiu ca ai pornit acest business cu ideea de a oferi publicului produse la preturi accesibile. Totusi, obiectele din portelan pictat manual nu reprezinta o prioritate pe lista de cumparaturi a romanilor. Cum reusesti sa mentii afacerea pe vremuri de criza?

A.A.: Afacerea mea se adreseaza mai multor genuri de clienti: pe de o parte persoane fizice, de obicei femei, iubitoare de frumos si cu venituri peste medie, dornice de a se inconjura de obiecte interesante; pe de alta parte, sunt clientii corporate, companii mai mari sau mai mici care doresc sa ofere cadouri elegante partenerilor de afaceri, de exemplu. Mai exista si angrosistii care furnizeaza mai multor boutiquri sau hoteluri, restaurante, cafenele, etc o gama larga de obiecte decorative.

Si mai e ceva: preturi accesibile nu inseamna ieftine, inseamna ca nu trebuie sa  faci economii ca sa cumperi un obiect. Desigur ca portelanul pictat manual nu reprezinta o prioritate si cu toate astea oricine are cel putin o ceasca de cafea sau ceai pe birou si mananca dintr-o farfurie- depinde numai de el cat de deosebite si le doreste!

B.A.: De ce A.M.Porphyras?

A.A.:  Pentru ca suna frumos, greceste ( porphyras inseamna purpuriu, culoarea regilor), te duce cu gandul la portelan  dar si  roca de porfir, o alta raritate antica, deosebit de pretioasa. Am vrut un nume unic, sofisticat, cu rezonanta puternica de care sa-ti amintesti.

B.A.: Folosesti portelan fabricat in Romania, lucrezi cu artisti plastici romani. Iti propui sa faci din A.M.Porphyras un brand reprezentativ romanesc pe piata obiectelor din portelan?

A.A.: Absolut! Dintotdeauna am sustinut si voi sustine continuu creatiile romanesti: am avut si vom avea mereu cu ce ne mandri in multe domenii. Vreau sa aratam lumii intregi ca avem atat portelan frumos si de calitate dar si design! Voi reusi deoarece am conexiuni pe toate continentele dar, mai ales, acel “savoir faire” in business castigat printr-o lunga cariera in comertul international. Produsele Porphyras vor continua sa ajunga in toata lumea atat datorita clientilor nostri dar si gratie participarii la targuri internationale de profil, printr-o promovare continua si inovativa.

B.A.: In calitate de antreprenor, te lovesti si de momente neplacute. Care sunt, in viziunea ta, piedicile intalnite cel mai des de antreprenorii romani?

A.A.: Evident, finantarea- mai bine zis, lipsa ei- unui start-up; in Romania trebuie sa vii “cu bani de acasa” pentru a deschide o afacere; probabil acesta este principalul motiv pentru care este dificil sa pornesti un business solid in zilele noastre. Ca sa-ti poti face un renume, e nevoie sa te inconjori numai de specialisti, de profesionisti si, evident, tot ce e bun costa dar vorba aia: “iti permiti sa nu-ti permiti?”

B.A.: Afaceri si portelan. Gaseste trei analogii.

A.A.:Duritate impletita cu elasticitate; rezistenta la fluctuatiile mediului; transparenta.

B.A.: Desi ai dat startul afacerii in octombrie 2011 deja bifezi prezenta la targuri de renume. In februarie stiu ca te pregatesti sa pleci la Frankfurt. Ce alte evenimente mai ai pe agenda lui 2012?

A.A.: Ambiente-Frankfurt este un targ international, in cadrul caruia vor expune peste 4500 de participanti. Este cel mai mare targ de bunuri de consum, impartit in 3 sectiuni: Dining, Giving si Living. Va fi grandios si numai faptul ca ne numaram printre expozanti reprezinta o reusita in sine. Stiu insa ca standul Porphyras isi va face simtita prezenta intr-un mod activ deoarece, pe langa exponatele frumoase, avem si idei iar display-ul va fi unul iesit din comun.

Pentru 2012 mai am pe agenda expozitii de sezon in Bucuresti, numai in locatii premium si, surpriza: cel putin inca un targ international, si anume Maison et Objet – Paris, editia din septembrie.

About Author

Business Age
Business Age este centrul de resurse pentru sectorul business care oferă cititorilor informaţii din domenii precum marketing, mărci comunitare, PR şi publicitate, juridic, educaţie financiară, economie, antreprenoriat, afaceri online şi achiziţii publice.
ad-test-3