
Liviu Drăgan, fondatorul companiilor de IT Charisma și TotaSoft, a prezentat marți un nou business, de această dată în domeniul inteligenței artificiale - Druid SA.
Omul de afaceri a anunţat o investiţie de 1,5 milioane de euro în această afacere nouă, din care 800.000 de euro au fost deja alocați.
Druid SA este o platformă care utilizează algoritmii de analiză ai tuturor informațiilor de business existente într-o organizație pentru a oferi un mod avansat de asistare în luarea deciziilor. explică dezvoltatorii platformei.
„Cred că, așa cum consumatorii obișnuiți pot realiza tot mai multe servicii personale cu ajutorul telefonului mobil, la fel trebuie să se poată realiza și în operațiunile de business - financiar, HR, vânzări etc.”, a declarant Liviu Drăgan, într-o conferință de presă.
Druid se adresează companiilor din orice industrie (sănătate, producție, utilități, servicii, retail și distribuție, financiar-bancar etc.) cu o platformă de construire și configurare a asistenților virtuali (chatbots) care permit utilizatorilor să comunice în mod direct cu multitudinea de aplicații software utilizate în cadrul organizației.
Platforma Druid oferă asistenți virtuali ce pot fi folosiți în procesele de servicii pentru clienți, vânzări, marketing, resurse umane sau financiar-contabilitate. Serviciile oferite de Druid sunt destinate atât clienților și angajaților interni ai companiei, cât și partenerilor externi, toate fiind disponibile via web.
„În luna iunie vom activa prima platformă Druid, care va avea disponibili asistenți virtuali pentru activitățile de suport clienți, vânzări, tehnicieni și resurse umane, asistenți programați să execute peste 200 de taskuri. Utilizatorii platformei își vor putea construi proprii asistenți, instruindu-i să acopere anumite zone de business, sau îi vor putea conecta la diferite aplicații pentru a oferi informații relevante și a-i asista în luarea deciziilor”, a mai spus Liviu Drăgan.
Platforma Druid folosește tehnologii oferite de partenerii tehnologici din zona cloud și inteligență artificială (Azure, Microsoft Cognitive Services, Bot Framework), precum și o serie de canale de comunicare utilizate pe scară largă (Facebook Messanger, Skype, WeChat, Twilio sau Slack), fiind complementară oricărui sistem informatic intern utilizat de către o companie. Softul se adresează firmelor („business-to-business”) şi ar urma să funcţioneze be bază de abonament lunar.
„Nu a fost stabilit un preţ fix al abonamentului. Estimăm că acesta ar putea fi de circa 20 de euro/lună per utilizator – desigur, poate fi 10 sau 30 de euro, dar poate fi și gratuit în funcție de partener”, a mai spus antreprenorul.
Dan Straut, dan.straut@mediafax.ro