Bere

În ultimii ani, consumul de bere fără alcool a înregistrat o creștere fenomenală, depășind de 12 ori rata de creștere a berii alcoolice. Din 2018, piața globală a berii fără alcool a avut o rată anuală de creștere de 3,6%, comparativ cu doar 0,3% pentru berea alcoolică. Această tendință este impulsionată de îmbunătățirea calității și aromelor berii fără alcool, precum și de schimbarea preferințelor consumatorilor, în special în rândul generațiilor tinere. 

În 2023, vânzările de bere fără alcool au ajuns la 13,2 miliarde de dolari, cu branduri de top precum Heineken 0,0, Suntory All-Free din Japonia și Brahma 0,0% de la AB InBev în frunte. Estimările arată că până în 2028, aceste vânzări vor atinge 18,6 miliarde de dolari. Totuși, potrivit GlobalData Plc, în prezent, berea fără alcool reprezintă doar 31,4 milioane de hectolitri anual, în contrast cu cei 1,93 miliarde hectolitri de bere alcoolică. 

Schimbarea preferințelor a generațiilor tinere 

În SUA, doar 62% dintre adulții cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani consumă băuturi alcoolice, față de 72% la începutul anilor 2000. Milenialii și generația Z se îndreaptă către un stil de viață mai sănătos, preferând opțiuni de consum mai responsabile. Odată cu apropierea Jocurilor Olimpice, companii precum AB InBev mizează pe campanii care să crească popularitatea berii fără alcool. Deși această schimbare sugerează o preferință tot mai mare pentru băuturile alternative, berea fără alcool mai are un drum lung de parcurs pentru a atinge volumul de vânzări al berii alcoolice.

Aceste schimbări reflectă o tranziție importantă în obiceiurile de consum, cu un viitor promițător pentru piața berii fără alcool, pe măsură ce tot mai mulți oameni își reevaluează alegerile de consum.

 

Sursa foto Shutterstock

About Author