ad-test-0
ad-test-2

9 din 10 oameni cred că scopul industriei de PR e să manipuleze adevărul

Potrivit unui studiu recent al Ginger Research, industria PR se confruntă cu o adevărată criză de imagine, la nivel internațional – 9 din 10 persoane (92% dintre participanții la studiu) sunt de părere că tehnicile de PR sunt folosite de către branduri pentru a înșela publicul.

Studiul apărut în PRWeek dezvăluie un scepticism major cu privire la industrie, dezvăluind un procent ridicat al oamenilor care percep specialiștii în PR ca profesioniști în manipularea adevărului și generatori de „fake news”.

O preocupare majoră pentru industrie este că 62% dintre cei participanți la studiu au admis că nu știu ce înseamnp, de fapt, PR, iar 27% cred că relațiile publice sunt același lucru cu marketingul.

În același timp, studiul arată că două treimi (64%) dintre intervievați susțin că profesioniștii din domeniul PR au locuri de muncă glamuroase și responsabilități simple, în timp ce unul din zece crede că oamenii de PR își petrec întreg timpul socializând și mergând la petreceri.

Președintele CIPR, Emma Leech, a declarat pentru PRWeek că rezultatele studiului ridică o problemă importantă cu privire la reputația industriei PR în societate:
"Ideea este că mai mulți profesioniști PR trebuie să își asume niște standarde profesionale. Ne putem îmbunătăți reputația doar dacă vom continua să ne profesionalizăm, la nivel de industrie. De asemenea, e de remarcat faptul că percepțiile greșite asupra specialiștilor în PR pornesc, adesea, de la reprezentarea incorectă în mass-media. Realitatea este departe de ceea ce este portretizat la televizor".

About Author

ad-test-3