ad-test-0
ad-test-2

Cum schimbă tehnologia industria PR

Dacă PR-ul din trecut a fost extrem de dependent de jurnalism și mass-media tipărită, în ultimii ani, era internetului și tehnologiile emergente și-au lăsat puternic amprenta asupra industriei relațiilor publice. Platforme digitale precum Facebook, Twitter și Instagram, au adus PR-ul în online și au făcut loc unor noi practici de succes, cum ar fi colaborările cu influenceri.

Acum, prin dezvoltarea AI și a automatizării, specialiștii au în vedere schimbări din ce în ce mai importante. Potrivit IAB Europe, companiile europene au cheltuit în jur de 48 de miliarde de euro pe digital marketing, în anul 2017, un număr aflat într-un continuu trend ascendent. Iată care sunt cele mai importante tendințe influențate de evoluția tehnologică în domeniul relațiilor publice în Europa de astăzi, potrivit Entrepreneur.com:

1. Interconectivitate
PR-ul de ieri era complet dependent de relațiile dezvoltate cu presa, iar strategiile de comunicare erau bazate pe construirea atentă a unor comunicate de presă care să crească nivelul de expunere a brandului.
Astăzi, o campanie PR poate fi executată în întregime online, folosind imagini, videoclipuri, și conținut încorporat, toate disponibile în mod gratuit. În prezent, brandurile pot crea legături cu toate categoriile de public, fără a fi nevoie de negocieri cu jurnaliștii, și au la dispoziție numeroase oportunități de promovare la scară largă. Datorită social media, brandurile pot ajunge până la 3 miliarde de oameni, fapt pentru care au nevoie doar de acces la internet.

2. Și mai multe date
De la termenul de „big data”, apărut în 2001, am ajuns astăzi la „bigger data”. Cu atât de multă informație la un click distanță, specialiștii în PR devin adevărați analiști ai datelor, având acces la numeroase informații despre audiența pe care o caută.
Multitudinea de date ajută specialiștii să cunoască și să anticipeze exact dorințele audienței, și face loc mai mult creativității, un element imperios necesar într-o industrie atât de aglomerată.

3. Conținutul, pe primul loc
Cea mai importantă unealtă a specialiștilor în PR, conținutul, este acum în centrul oricărei campanii de succes. Folosirea canalelor de comunicare precum cele de social media, bloguri sau platforme dedicate video este esențială în crearea „vocii” unui brand.
În timp ce evoluția online oferă infinite posibilități pentru marketeri, pentru consumator, reprezintă un mod mai simplu de a identifica lipsa de sinceritate din partea brandurilor. Când conținutul este onest și transparent, inspiră la conversație. Pentru specialiști, autenticitatea este cheia în creșterea engagement-ului din partea consumatorilor.

4. Mai multă creativitate
Nu în ultimul rând, tehnologiile emergente permit astăzi comunicarea către diverse tipuri de audiențe în moduri inedite, în afara conținutului scris. Prin imagini, animații, infogragice sau conținut video, cu ajutorul tehnologiei purtabile, precum Apple Watch sau Fitbit, brandurile pot acum oferi experiențe autentice, senzoriale și personalizate.

Într-o industrie în care bugetele dedicate vin greu, și sunt adesea mult sub medie, evoluțiile din punct de vedere al online-ului oferă specialiștilor posibilitatea de a aduce rezultate majore în termeni de awareness, expunere și engagement cu ușurință, fără a investi sume colosale.

În același timp, „bigger data” e un tool excelent în crearea unor strategii plătite eficiente. Poate fi mai greu, dar când analiza datelor întalnește creativitatea și autenticitatea, rezultatele investiției sunt garantate. Tehnologia oferă doar instrumente care aduc noi posibilități de creare și raportare a rezultatelor, însă gândirea și planificarea strategică reprezintă, de fapt, fundamentul succesului PR.

About Author

ad-test-3