ad-test-0
ad-test-2

Google promite mai multă confidențialitate utilizatorilor

La început de lună, Google a anunțat lansarea unor instrumente destinate să ofere utilizatorilor de Android, Gmail și alte aplicații ce necesită activarea unui cont Google, mai mult control asupra modului în care datele lor sunt colectate și înregistrate.

Potrivit declarațiilor oficiale, noua lansare Android aduce îmbunătățiri majore în termeni de securitate și confidențialitate, în contextul noii abordări stratificate asupra celor două aspecte. Printre cele mai importante modificări, se regăsesc:

• Investiții continue în tehnicile anti-exploatare, astfel încât o eroare sau o vulnerabilitate să nu devină exploatabilă.
• Implementarea a două copii ale sistemului de operare pentru a susține actualizările fără întreruperi care rulează în fundal, și care notifică utilizatorul atunci când dispozitivul este pregătit pentru o nouă versiune.
• Furnizarea de soluții anti-malware și anti-phishing încorporate, prin intermediul serviciului Google Play Protect și Google Safe Browsing.

"Știm că munca noastră privind confidențialitatea și securitatea nu se încheie niciodată, așa că dorim să facem tot ce ne stă în putință pentru a rămâne cu un pas înainte", a declarat Sundar Pichai, CEO Google.

O altă modificare adusă de Google face referire la implementarea unei funcții „incognito” pentru aplicațiile Google Maps și cele de căutare. Atunci când este activată, aplicația nu va înregistra comportamentul utilizatorilor în aplicație, și va funcționa în mod similar cu funcția Incognito a Chrome sau Youtube.

Compania a dezvăluit, de asemenea, planurile de revizuire a Chrome care permite utilizatorilor să aibă mai mult control asupra modulelor cookie, care au ca scop urmărirea activității utilizatorilor.

În ciuda declarațiilor Google, criticii nu acordă prea multă încredere modificărilor aduse, spunând că puțini oameni știu că există și le și utilizează. Pentru Marc Rotenberg, președintele al Electronic Privacy Information Center, măsurile de confidențialitate nu sunt deloc impresionante. "Cu excepția cazului în care Comisia Federală pentru Comerț este pregătită să aducă măsuri de sancționare și constrangere a companiilor, aceste promisiuni de a proteja confidențialitatea contează foarte puțin", a declarat acesta.

About Author

ad-test-3