ad-test-0
ad-test-2

BYD pătrunde ingenios, calculat dar agresiv, pe piața europeană. Opinie de George Miloșan.

Zilele trecute, cancelarul german Olaf Scholz a vizitat China. A doua vizită în mai puțin de un an și jumătate. Este prea devreme pentru o analiză a consecințelor acestei vizite în plan politic și economic european, dar voi da timpul înapoi pentru a sublinia câteva evenimente care au marcat relațiile chino-germane în lunile din urmă. Despre vizita la Beijing a fostului primar din Hamburg vom vorbi cu alt prilej.

Te uiți la UEFA EURO 24 din Germania și vezi...China
În septembrie anul trecut, elita producătorilor de autoturisme electrice a fost surprinsă de un eveniment al cărui protagonist era grupul chinez BYD, din Shenzen. Reprezentanții Marelui Dragon lansau, la IAA Mobility din Munchen, modelul de lux Denza - D 9. Construit în regim de joint-venture cu germanii de la Mercedes-Benz, D 9 este un monovolum de 5,25 m lungime, 7 locuri și o autonomie de 620 km după o încărcare de 166 kW.
Modelele electrice BYD vor fi vedetele absolute ale Campionatului european de fotbal care va începe în Germania, la mijlocul lunii iunie. Reamintesc faptul că UEFA EURO- 24 se va desfășura pe 10 stadioane germane iar principalul sponsor al competiției este societatea chineză menționată mai sus. BYD s-a lansat pe piața europeană în urmă cu doar doi ani și a crescut precum Făt Frumos din basme. Pentru prima dată în istoria competiției organizată periodic de UEFA, s-a creat un parteneriat cu un mare producător de automobile electrice, primul din lume, după ce în ultimul trimestru al anului trecut, a depășit Tesla lui Elon Musk.
Fotbalul ia culoarea gazonului, cu mașini BYD
Fotbalul devine ,,verde’’, renunțând la sponsorii din domeniul motoarelor cu combustie internă cum se întâmpla în deceniile trecute. La ,,europenele’’ din 2021 - amânate cu un an din rațiuni legate de COVID 19 - a fost grupul Volkswagen iar la ,,mondialele’’ din 2018, fusese KIA.
,,În Germania - se precizează într-un comunicat de presă al BYD - vom prezenta ultimele noastre modele din seria New Energy Vehicle în care am încorporat tehnologie de ultimă generație’’. Se vorbește, de asemenea, de ,,mobilitate curată, sustenabilă’’. Să nu ne imaginăm că chinezii de la BYD vor avea timp să urmărească meciurile din competiția, care se întinde pe durata a patru săptămâni. Nici vorbă. Vor fi ocupați cu organizarea sutelor de evenimente de prezentare a vehiculelor electrice, nu doar pe stadioane sau în apropierea acestora, ci și pe străzile orașelor, în zonele unde traficul este ,,canalizat’’ spre marile arene. Toate cele 233 de magazine și showroom-uri ale BYD din Europa - grupul este deja prezent în 21 de țări - vor folosi evenimentele sportive din Germania pentru a pune în valoare caracteristicile propriilor modele.
O flotă pentru BYD
Extinzând puțin analiza noastră asupra întregului lanț al procesului de comercializare a vehiculelor BYD în străinătate, precizez că societatea din Shenzen își constituie - prin comenzi directe și închirieri pe termen lung - o întreagă flotă de transport către piețele din Europa, America și nu numai. Prima navă a acestei flote, BYD Explorer no.1 - capabilă să transporte 7 mii de vehicule - a fost predată beneficiarului încă din luna ianuarie de către șantierele CIMC - China International Conteiners Group. Este prima navă, dintr-o serie de zece, proiectate să transporte autovehicule electrice. Sistemul de propulsie este pe bază de gaz natural lichefiat - Gln, pentru a reduce emisia de compuși ai carbonului. Din nefericire, nava nu poate intra pe Dunăre pentru a prelua autoturismele produse de BYD în Ungaria. Sau în Germania.

George Miloșan - Expert în geopolitică, geoeconomie, criminalitate organizată transfrontalieră și antiterorism, cu articole publicate în presa română și italiană.

About Author

ad-test-3