ad-test-0
ad-test-2

George Miloșan despre cel mai important târg de mobilă din lume - Mobilier și inovație în design la Milano. Marele salon de mobilă - 2024.

Cel mai important târg de mobilă din lume - Il Salone del Mobile de la Rho Fiera Milano – și-a închis porțile zilele trecute. A fost ediția cu numărul 62. Mai bine de 360 de mii de vizitatori i-au trecut pragul, dintre care 54% străini. Cifrele arată o revenire la perioada dinaintea pandemiei: cu 17% mai mulți decât în 2023 și 30% în plus față de 2022. 65% dintre expozanți au venit din exterior iar 35% au fost italieni. Străinii au venit în special din China - Beijingul și-a trimis reprezentanții după patru ani de absență - urmată de Germania, Spania, Brazilia, Franța, Statele Unite, Austria. Estul Europei a fost reprezentat de România, Polonia și Rusia iar Extremul Orient de Coreea de Sud și Japonia.

România a participat cu 17 companii grupate sub denumirea generică Romanian Furniture - Style, Comfort. Colecțiile reprezentanților noștri au fost formate din mobilier clasic și modern cu un design inovativ precum și accesorii realizate într-o notă tradițională. Standul românesc a fost organizat de Asociația Română a Producătorilor de Mobilă sub patronajul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului.
Evoluție și inovație
Cuvântul cheie al acestei ediții a fost ,,evoluție’’ exprimată prin capacitatea transversală de ajustare a disciplinelor care compun câmpul uman al esteticii în sensul adaptării la noile exigențe, fără a se distanța de tradiție. În acest context, Salonul s-a dovedit mult mai mult decât un târg de mobilă. S-a transformat într-un laborator experimental - aspect remarcat de specialiștii în design și nu numai - întrucât operatorii în domeniu au propus soluții revoluționare și concepte de avangardă. ,,Am încercat - afirma Maria Porro, directorul Salonului - să redefinim dimensiunea spațială și umană a manifestării noastre punând vizitatatorul în centrul său. Am schimbat culoarele de acces și de vizitare într-un mod științific după ce ani la rând le-am organizat intuitiv’’.
Concepte de avangardă
Organizatorii din acest an au încercat să redefinească întreaga matrice a Salonului adăugând acestui ,,centru de business’’ prin excelență, un loc al manifestării ,,în direct’’ a competiției în domenii care asociază creația și inovația pe un fond artistic. Aici se întâlnesc designeri și arhitecți, antreprenori și ziariști, intelectuali și colecționari. Tuturor acestora li se adaugă oamenii de afaceri care încearcă să transforme resursele mai sus pomenite în tranzacții comerciale.
Proiectele valoroase lansate la Milano au fost răsplătite cu premii pentru design și inovație urmând să contribuie la îmbogățirea arhitecturii de interior pe cele cinci continente: de la Chicago la Sidney și de la Paris în Dubai.
A existat și o dimensiune urbană a Salonului, în afara spațiului amenajat în nordul capitalei lombarde. Orașul a fost transformat într-o adevărată galerie de artă în aer liber. Evenimentele care au marcat această componentă sui generis a manifestării s-au desfășurat în principala gară a localității - Stazione Centrale - în cadrul Pinacotecii Brera, cartierele Tortona și Isola precum și în universități.

George Miloșan - Expert în geopolitică, geoeconomie, criminalitate organizată transfrontalieră și antiterorism, cu articole publicate în presa română și italiană.

About Author

ad-test-3