ad-test-0
ad-test-2

Opinie. George Miloșan despre minunile financiare din industria europeană a luxului

George Miloșan

Aparent, și acest articol ar fi despre modă ca cel de acum trei săptămâni, dar în realitate se axează pe conexiunile de afaceri dintre acest important segment de activitate economică și domeniul imobiliar. Totul, la cel mai înalt nivel, inclusiv de preț.

Palatele vechi au căutare în ,,patrulaterul modei’’ din Milano

Zilele trecute, o știre - mai puțin receptată în România - anunța realizarea celei mai importante tranzacții imobiliare din istoria Italiei în care protagoniștii sunt americanii de la fondul imobiliar BPPE (Blackstone Property Partners Europe) și proprietarii grupului francez Kering, despre care am mai scris pe platforma noastră. Kering a cumpărat un imobil din Milano, deținut de BPPE, pentru fabuloasa sumă de 1,32 miliarde de euro. Este vorba de un palat în stil baroc din secolul al XVIII-lea situat în principala arteră a ,,patrulaterului modei’’ din capitala lombardă: via Monte Napoleone nr.8. Această stradă devine acum cea mai scumpă din Europa, inclusiv la chirii, iar Milano își demonstrează încă odată calitatea de ,,capitală economică a sudului Europei’’.

Moda se grăbește mai încet în America, dar afacerile sunt la stele

Fondul imobiliar american achziționase imobilul respectiv în urmă cu trei ani, în cadrul unei investiții de 1,1 miliarde euro care cuprindea, pe lângă palatul din Monte Napoleone, alte 13 imobile din Milano, toate de prestigiu, și unul în Torino. Era vorba de portofoliul integral al uneia dintre cele mai vechi societăți imobiliare milaneze: Reale Compagnia Italiana, cu 300 de acționari, doritori să-și transforme acțiunile în bani lichizi. Acum, doar unul dintre ele - este drept, cel mai important - a fost vândut cu mai mult decât BPPE a plătit pentru toate 14, în 2021. Așa-i în imobiliare…când știi să faci afaceri.

Desant francez la Milano

După semnarea contractului franco-american, Kering a emis un comunicat în care se precizează că ,,investiția face parte din strategia imobiliară a grupului prin care se dorește asigurarea unei poziții de prestigiu pentru casele sale de modă’’. Le amintesc și de această dată: Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Brioni, DoDo, Qeelin, Ginori 1735, Alexander McQeen, Boucheron.

Precizăm că în ultimul trimestru al anului trecut, Kering a avut o cifră de afaceri de 4,97 miliarde de euro - 19,7 la nivel anual - în scădere cu 4% față de aceeași perioadă din anul precedent. Casa Gucci, principalul vector comercial și de creație al grupului, s-a situat pe primul loc, cu 9,9 miliarde în 2023, dar în scădere cu 6% față de 2022. Cooperarea cu campionul de tenis Jannik Sinner, numărul 2 mondial, funcționează și nu prea… Deocamdată. Celelalte case au avut cifre de afaceri mai mici dar importante. YSL - 3,2 md., Bottega Veneta - 1,6 md.

Politica de achiziții imobiliare de anvergură a grupului francez a debutat în ianuarie, când cumpărase un imobil de prestigiu pe Fifth Avenue din New York, achitând peste un miliard de dolari (885 milioane euro).

Concluziile sunt tot despre afaceri, în combinație: modă și imobiliare

Referindu-se la vânzarea imobilului din Milano, James Seppala, directorul BPPE preciza: ,,tranzacția reprezintă un rezultat optim pentru investitorii noștri și demonstrează creșterea cererii de imobile prestigioase acolo unde piețele sunt solide’’. La Milano mai are și alte imobile de vânzare, chiar palate din secolele trecute aproape de ,,patrulaterul modei’’, Teatrul ,,La Scala’’ și Castello Sforzesco, locul unde, în urmă cu mai bine de 500 de ani, Iancu de Hunedoara își făcea ucenicia în meseria armelor.

Acum, fondul american de investiții a pus ochii pe un imobil, ceva mai modern, la Londra - New Bond Street, arteră spre care se îndreaptă două case de modă ale grupului Kering, Gucci și Balenciaga. Concurentul principal este Fendi. Ca să vezi.

George Miloșan - Expert în geopolitică, geoeconomie, criminalitate organizată transfrontalieră și antiterorism, cu articole publicate în presa română și italiană.

About Author

ad-test-3