ad-test-0
ad-test-2

Volkswagen închide producția „broscuței” Beetle

După mai bine de 80 de ani, Volkswagen anunță închiderea producției pentru una din cele mai populare mașini ale sale, VW Beetle.

„Broscuța”, așa cum a fost poreclită, a fost produsă pentru prima dată în Germania, în anii 30, atunci când Adolf Hitler i-a ordonat lui Ferdinand Porsche sa construiască o mașina pentru poporul său – o mașină simplă din punct de vedere tehnic, care să poată găzdui pană la cinci pasageri, cu motor racit cu aer și care sa poata circula fara probleme pe autostradă.

Deși asociată mult timp cu naziștii, după anii 50, VW Beetle a câștigat inimile americanilor, datorită dimensiunii mici, a costurilor reduse și a eficienței energetice.

În 80 de ani, acest model a fost replicat în peste 21 de milioane de exemplare, fiind deseori premiat. În 1999, VW Beetle a fost desemnată a patra cea mai influentă mașină a secolului 20, alături de Ford Model T, Mini și Citroen DS.

„Pierderea Beetle după trei generaţii, timp de aproape şapte decenii, va provoca o mulţime de emoţii din partea fanilor devotaţi ai Beetle”, a declarat Hinrich Woebcken, director executiv al grupului Volkswagen din SUA.

Versiunea originală a Beetle, un vehicul cu motor pe spate, pe care proprietarii îl vopseau deseori în culori aprinse, a fost scoasă din fabricație în Mexic, în 2003. Volkswagen a creat noi generații Beetle în 1998 si 2012.

„Două sau trei generații sunt suficiente”, a declarat Frank Welsch, șef de dezvoltare tehnică la Volkswagen. „Beetle a fost făcut cu istorie în minte, dar nu poți face acest lucru la nesfârșit și să ai tot timpul un nou nou Beetle.”

Ultimul automobil Beetle ieșit de pe linia de asamblare va fi expus la un muzeu al Volkswagen din Puebla.

About Author

ad-test-3