Cei mai mulți români își petrec timpul liber în fața televizorului

Potrivit celul mai recent studiu GlobalWebIndex, televizorul ocupă primul loc în clasamentul metodelor de petrecere a timpului liber preferate de români. Internetul ocupă locul doi, în top, utilizarea sa fiind împărțită între platformele de social media și cele de streaming.

Studiul, realizat cu sprijinul Starcom și Zenith, a fost realizat pe un eșantion de 1.318 respondenți utilizatori de internet din România, cu vârste între 16 și 64 de ani, și prezintă date relevante pentru comportamentul consumatorului român, în comparație cu media globală.

Profilul demografic al utilizatorilor de internet din România este unul echilibrat atât în ceea ce privește distribuția genurilor (50% femei, 50% bărbați), cât și din punct de vedere al distribuției pe grupe de vârstă – se remarcă o pondere mai mare a respondenților cu vârste cuprinse între 45 si 64 de ani versus media globală.

Platformele de socializare preferate sunt Facebook și YouTube, în concordanță cu predispoziția internauților români spre a urmări conținut video. În ciuda faptului că aproximativ jumătate din internauții români au conturi pe platforme de nișă, precum Twitter, LinkedIn, Pinterest și Snapchat, multe conturi rămân inactive.

În același timp, utilizatorii români de internet sunt mai preocupați de problemele de sănătate decât media globală (63% dintre români vs. 40% media globală), dar când vine vorba de practicarea activităților fizice de întreținere a sănătății, românii nu le practică la fel de mult ca utilizatorii dn alte țări.

Studiul arată că momentele de relaxare sunt prețuite printr-o interacțiune mai degrabă pasivă, digitală: interacțiunea online și cu televiziunea joacă un rol important, iar partea activă vine într-o prelungire firească a sporturilor urmărite (fotbalul este sportul practicat de către români în procent de 33%).

Datorită facilităților oferite de către statul român, vacanțele în interiorul țării sunt preferate în defavoarea celor peste hotare: 44% dintre românii utilizatori de internet au avut o vacanță în țară în ultimele 6 luni și doar 24% în afara țării.

Chiar și față de media globală, internauții români își iau vacanțe în afara țării într-o proporție mult mai mică: 24% vs. 43% media globală.

About Author