Gabriel Bugnar – Tracia Caravan: “Piata de rulote din Romania se va dezvolta foarte mult. E ca și când am compara cu situația televizoarelor color sau a blugilor, din România, în 1990”

De unde a pornit ideea construirii primei fabrici de rulote din Romania?

Este o  ideea care mă urmărește de cel puțin 12 ani. Dar pasiunea pentru rulote o am dintotdeauna. Având informații, știam că în partea noastră de lume nu există nicio fabrică de rulote. Știam că piața va apărea și se va dezvolta pe măsură ce românii vor merge tot mai mulți în Vest și pe măsură ce vor câștiga mai mulți bani. Și așa a fost.

 

Va rog sa ne dati cateva exemple despre piata de rulote din Romania comparativ cu alte tari din Europa.

Firește, comparativ cu alte piețe, din cele peste 26.000 de rulote de la noi, majoritatea sunt second-hand. Doar că, dacă privim la situația ultimilor zece ani, vom vedea că ritmul de aprox. de 3500-4000 de rulote înmatriculate în fiecare an s-a menținut inclusiv în anii de criză. În plus, în ultimii cinci ani românii și-au cumpărat rulote tot mai scumpe, multe trec de 4-5000 de €. Comparativ cu alte țări – dacă ne gândim la cele din Vest și le considerăm civilizate – atunci putem spune că mergem spre civilizație, având din ce în ce mai multe rulote. E ca și când am compara situația televizoarelor color sau a blugilor, din România, în 1990.

 

De unde necesitatea aparitiei unui brand romanesc pentru rulote?

Din piață, tocmai ce v-am spus mai sus cum oamenii cumpără rulote tot mai multe și tot mai scumpe. Nu știu dacă un brand românesc este o necesitate. Dar sunt mulți cu familii, care au copii și care au și bani să-și ia o rulotă nouă, nu una second-hand. Nu au altă variantă decât de la samsari, contra unui comision, cu banii jos, cu garanție în altă țară, sau din altă țară direct. Dacă ar vrea să cumpere o rulotă așa cum își iau o mașină, pe firmă, în leasing, cu garanție și revizii tehnice, nu au de unde. Ei bine, eu cred că asta e o necesitate, deși, nimic nu e necesar, la urma urmei, nu?

 

Cum ati ajuns la acest model/design. Cata munca este in spate? Cum ati documentat pentru a ajunge la caracteristicile actuale ale rulotei?

Autorul este arhitectul Cristian Silviu Valentin. După ce a înțeles ce fel de produs este o rulotă, a căutat în istoria din ultii zeci de ani, în producția de autovehicule de la noi și a găsit teme pe care le-a folosit. Mie mi-a plăcut mult ideea așa că am acceptat-o.

 

Care este in acest moment stadiul proiectului Tracia Caravan si ce urmeaza?

Anul acesta fabricăm și omologăm două rulote-prototip. Va urma producția de serie, după ce vom stabili pe ce variantă de finanțare vom merge.

 

De cand vor putea fi achizitionate rulotele – care este pretul si care sunt variantele?

La început va fi modeulul Tracia Familia, o rulotă pentru familie, cum îi spune și numele. Va avea două variante de organizare interioară. Prețul, la banii din octombrie 2015, era de 10.500 de € fără TVA. Depinde cum va fluctuta leul. Unele componente suntem nevoiți să le importăm, iar asta va influența prețul, sperăm, nu foarte mult.

 

Care considerati ca este in acest moment concurenta dvs si ce va diferentiaza de aceasta?

Pe segmentul rulotelor noi nu vom avea concurență pentru că nu fabrică nimeni rulote în România. Se vor fabrica în Ungaria, din 2018, de firma germană Knaus. Probabil ei vor vinde, oficial, în România. Dacă o vor face vor fi concurenții noștri.

 

De ce am folosi rulota pentru a merge in vacanta?

Pentru că oferă un alt stil de a face turism, un alt stil de viață. Mergi unde vrei, cu lucrurile tale, stai cât vrei sau cât poți, nu ai nicio îngrădire care ține de program, de avioane și restul. În România, încă poți să stai pe malul mării (nu pe plajă) sau în mijlocul pădurii (dacă nu-i dai foc). E altceva decât la cort, ai alt confort dar nu ai îngrădirile de la hotel. Depinde de opțiuni.

 

Daca o persoana doreste sa isi cumpere o rulota, dar nu are experienta in acest sens, pe ce caracteristici ar trebui sa isi concentreze atentia?

Depinde în primul rând câte locuri de dormit își dorește și ce mașină are, de câți cai putere, dacă e diesel sau benzină. Apoi, ar trebui să fie atent ca rulota să nu aibă niciun fel de mirosuri, să nu aibă urme de mucegai în interior, să-i funcționeze toate instalațiile, să nu aibă făcute improvizații. Asta pentru o rulotă second-hand. Pentru una nouă, de asemenea, depinde capacitatea și depinde ce dotări își dorește omul, cu aer condiționat sau fără, cu instalație de satelit sau fără, cu mouver sau fără, cu stabilizator sau fără etc.

About Author

Ioana Amăriuței Popa
Fost jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa si audio, Ioana Amariutei Popa este in prezent specialist in comunicare si isi imparte timpul intre pasiunile sale branding, social media si publicitate.