ad-test-0
ad-test-2

Principalii CEO europeni ai industriei camioanelor și autobuzelor către UE: “Simpla stabilire a unor obiective ambițioase nu este o strategie”

autobuz cu hidrogen

Uniunea Europeană a semnat un acord care stabilește cele mai ambițioase ținte de reducere a emisiilor de CO2 pentru camioane și autobuze până în 2030. Într-un efort de a răspunde crizei climatice, legislatorii europeni au stabilit un precedent, impunând norme riguroase care să ducă la o transformare radicală a industriei de transport rutier.

Principalii CEO europeni ai industriei camioanelor și autobuzelor și-au intensificat apelul către politicienii europeni pentru a aduce camioanele și autobuzele cu emisii zero pe drumurile Europei, informează ACEA . În acest sens, aceștia au lansat un Manifest pentru a atrage atenția politicienilor europeni asupra nevoii de a implementa măsuri care să faciliteze tranziția către vehicule cu emisii zero. Este evident că industria nu poate face acest pas singură. Este nevoie de o colaborare între toți actorii implicați în ecosistemul transportului și logisticii.
„Producătorii de camioane și autobuze sunt angajați să ajute Europa să-și atingă obiectivele climatice, furnizând soluții de transport rutier durabile. Ne jucăm rolul, investind și crescând producția de modele cu baterii electrice și cu hidrogen, dar simpla stabilire a unor obiective ambițioase pentru producători și sperând că urmează o implementare lină nu este o strategie”, a declarat Harald Seidel, Președintele Comitetului pentru Vehicule Comerciale al ACEA. „Europa adoptă cele mai ambițioase obiective din lume pentru reducerea emisiilor de CO2 până în 2030. Cu toate acestea, obiectivele ambițioase trebuie să fie susținute de condiții activatoare la fel de ambițioase și un cadru regulamentar coerent”, a adăugat el.
Pentru a pune în context provocările, nu există disponibilă astăzi aproape nicio infrastructură de încărcare publică potrivită pentru camioane și autobuze. Europa are nevoie de cel puțin 50.000 de stații de încărcare accesibile public și cel puțin 700 de stații de reumplere cu hidrogen pentru a atinge obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 de 45% până în 2030. Schemele de stimulare menite să reducă decalajul total de costuri deținere între vehiculele diesel tradiționale și echivalentele cu emisii zero sunt insuficiente, se mai menționează în Manifestul #FutureDriven
Sursa foto Shutterstock

About Author

ad-test-3